شنبه 8 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۳ هزار کارگر قزوينی با امضای طوماری خطاب به وزير کار خواهان دستمزد واقعی شدند

• در طول مدت زمان اجرای اين قانون با اعمال ۴ و سپس ۵ درصدی ماليات بر ارزش افزوده بر روی کليه کالاهای مصرفی، عملا حدود ۵ درصد از دستمزد روزانه زير خط فقر ما کارگران به خزانه دولت سرازير شده است.


ايلنا ـ ۳ هزار نفر از کارگران استان قزوين با امضای طوماری، خواهان افزايش حداقل دستمزد‌ها بر اساس تورم واقعی و متناسب برای تامين شرافتمندانه سبد هزينه يک خانوار چهار نفره شدند.

به گزارش خبرنگار ايلنا در قزوين، در نامه ضميمه اين طورمار که خطاب به وزير کار تنظيم شده، آمده است: از يک سال و نيم پيش با آغاز فاز اول طرح قطع يارانه‌ها، اقلام و کالاهای اساسی زندگی چندين برابر افزايش قيمت يافته است و اين در حالی است که حتی در طول اين مدت ميانگين دستمزد کارگران حتی نسبت به سال‌های قبل از اجرای فاز اول قطع يارانه‌ها نيز کاهش پيدا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کارگران در اين نامه با انتقاد از قانون ماليات بر ارزش افزوده، عنوان کرده‌اند: در طول مدت زمان اجرای اين قانون با اعمال ۴ و سپس ۵ درصدی ماليات بر ارزش افزوده بر روی کليه کالاهای مصرفی، عملا حدود ۵ درصد از دستمزد روزانه زير خط فقر ما کارگران به خزانه دولت سرازير شده است.

کارگران با ذکر اينکه «عدم پرداخت به موقع دستمزد زير خط فقر کارگران بيداد می‌کند» آورده‌اند: توام با چنين وضعيت اسفبار و غيرقابل تحملی در مورد دستمزد‌ها، اصلاحيه‌ای بسيار ضد کارگری بر روی قانون کار که امنيت شغلی و معيشت کارگران را نشانه رفته است تهيه شده و قرار است بزودی به مجلس ارائه شود و مبنای ميانگين حقوق دوسال آخر کارگران برای تعيين حقوق بازنشستگی به ميانگين حقوق ۵ سال آخر آنان تغيير پيدا کرده و باعث افت شديد حقوق بازنشستگان خواهد شد.

در ادامه اين نامه آمده است: بيمه ميليون‌ها کارگر ساختمانی علی‌رغم ثبت نام و تحمل هزينه، هنوز به سرانجامی نرسيده است و شرکت‌های پيمانکاری همچنان مشغول چپاول دسترنج کارگران هستند و ناامنی شغلی، اخراج کارگران و تعطيلی کارخانه‌ها در بد‌ترين وضعيت نسبت به سال‌های پيش قرار دارد.

بدون ترديد نه تنها ما کارگران بلکه هيچ انسان شريف و منصفی چنين شرايطی را بر ميليون‌ها کارگر و خانواده‌های آنان بر نمی‌تابد. لذا ما کارگران امضاء کننده اين طومار به عنوان اقداماتی بسيار مبرم و عاجل برای پايان دادن به وضعيت مشقت بار موجود، مصرانه خواهان افزايش حداقل دستمزد‌ها بر اساس تورم واقعا موجود و تامين شرافتمندانه سبد هزينه يک خانوار چهار نفره با دخالت نماينده‌های منتخب مجامع عمومی کارگران کارخانه‌ها و مراکز توليدی و خدماتی هستيم.

بنا به گزارش خبرنگار ايلنا در قزوين، بيش از ۳ هزار کارگر از واحدهای توليدی همچون فرش پارس، هفت الماس، قفل کار، ايساکو، سليکات، نشاسته البرز، بسته بندی البرز، پرسيلندر، نيروی محرکه، فرنخ، مه نخ، نازنخ، بازنشسته‌های ايران ريسه، اسوه ايران، نخ الوند، کالی شويی، رامو، ايران چوب، نخ البرز، گاز کنترل، تک تاز موتور، بافنندگان قزوينی، دارو شيشه، مهرام و کارتن پارس و... اين طومار را امضا کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016