سه شنبه 28 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عدم پرداخت حقوق ۳۰ هزار نفر از بازنشستگان ذوب آهن اصفهان

ايمنا ـ علی‌اکبر خرم‌دشتی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با بیان این‌که به اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای پرداخت حقوق مرداد ماه ۳۰ هزار بازنشسته ذوب‌آهن اصفهان نیازمندیم، اظهار داشت: برخی از بازنشستگان این شرکت به دلیل پرداخت سهم بعضی از واحدهای تولیدی حقوق خود را دریافت کرده‌اند، اما برای این تعداد هنوز ریالی واریز نشده است.
وی افزود: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از حقوق مرداد ماه بازنشستگان ذوب‌آهن تنها منطقه اصفهان جدا از شهر اصفهان واریز شده است.
رییس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان در خصوص اینکه مسوولان استان طی یک هفته اعتراض بازنشستگان این شرکت برای رفع آن اقدامی انجام داده‌اند، بیان داشت: استانداری اصفهان با وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این مساله را منعکس کرده، اما این‌که چه پاسخی گرفته‌اند را هنوز بنده اطلاعی ندارم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عدم تصمیم‌گیری نهایی تعیین سهام واحدهای تولیدی دلیل کسری صندوق

وی تاکید کرد: بر اساس بند ۵۹ بودجه ۹۱ مقرر شد که صندوق بازنشستگان صنعت فولاد زیرنظر وزارت تامین اجتماعی برود، اما تاکنون این مساله عملیاتی نشده است.
خرم‌دشتی در خصوص این‌که بازنشستگان تا چه زمانی برای گرفتن حق خود باید در تیغ آفتاب در خیابان به نشانه اعتراض تحصن کنند، ادامه داد: تا این لحظه به دلیل کسری صندوق، سازمان نتوانسته نقدینگی را پرداخت کنند، اما ما در حال پیگیری هستیم و به محض واریز کمتر از یک ساعت حقوق عقب افتاده بازنشستگان را پرداخت می‌کنیم.
وی تاکید کرد: مقرر شده بود که سهام بخشی از واحدهای تولیدی فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و برخی معادن زغال‌سنگ و سنگ آهن بابت کسری صندوق بازنشستگان صنعت فولاد پرداخت شود، اما تا این لحظه هنوز بر روی تقسیم سهام برای شرکت‌ها توافق نشده است.
رییس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: اگر توافق لازم برای سهام شرکت‌ها و واحدهای تولیدی اجرایی می‌شد در حال حاضر این‌گونه مشکلات هم برای بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان پیش نمی‌آمد.

پرداخت احکام مطالبات بازنشستگان ذوب‌آهن تا پایان شهریور امسال

وی پیگیری حکم بخشی از مطالبات بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان را یکی از اقدامات مهم دانست و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم اگر مشکل خاصی نباشد احکام آنها تا پایان شهریور امسال به دست بازنشستگان برسد.
خرم‌دشتی در خصوص این‌که طی یک هفته اعتراض بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان برای دریافت حقوق مرداد خود آیا تنها پیگیری در دستور کارتان بوده است، گفت: ما هنوز در حال پیگیری هستیم و تا زمانی که واحدهای تولیدی سهام خود را واریز نکنند و توسط صندوق اجرایی نشود به دلیل کسری صندوق ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
وی با پاسخ به این‌که چرا به غیر از حقوق مرداد ماه بر اساس گفته‌های بازنشستگان دستمزد شهریور امسال آنها هم واریز نشده است، اظهار داشت: هنوز هیچ ارگان و سازمانی حقوق شهریور ماه کارکنان خود را پرداخت نکرده است.
رییس کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد: تاکنون اقدام و تصمیم‌گیری سریع و جدی توسط سازمان توسعه اجرایی نشده و این سازمان باید با جدیت بیشتری مشکلات بازنشستگان را رفع کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016