دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توضيحات محسنی اژه‌ای درباره برخورد با مهدی و فائژه هاشمی و جوانفکر

مهر ـ سخنگوی قوه قضائيه درباره ادامه روند برخوردهای اخير قوه قضائيه با چهره های منتسب به کانونهای قدرت گفت: قانون را بدون اغماض و تبعيض در مورد همه متهمان و مجرمان اجرا می‌کنيم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در پاسخ به اين سؤال که قوه قضاييه هفته گذشته قانون را درباره سه نفر از افراد منتسب به مقامات سياسی و کانونهای قدرت، يکسان و باقاطعيت اجرا کرد، چه تضمينی می دهيد که اين روند هميشه به اين شکل ادامه پيدا کند، اظهار داشت: تنها در مورد اين سه نفر نبوده است، قوه قضاييه در هفته گذشته و هفته‌های گذشته در مورد کسانی که بايد قانون را اجرا کند، اجرا کرده است و در آينده هم اين اقدام را با قاطعيت و بدون تبعيض ادامه خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی يکی از اهداف بزرگ نظام و قوه قضاييه را طبق قانون اساسی، تحقق عدالت و گسترش آن برشمرد و افزود: عدالت بر اساس اجرای بدون تبعيض قانون محقق می‌شود و قوه قضاييه مصمم است قانون را بدون اغماض و تبعيض در مورد همه متهمان ومجرمين به طور يکسان اجرا کند.

دادستان کل کشور گفت: اگر روزی قانون فقط درباره ضعفا اعمال شود و در مورد صاحب‌منصبان و صاحبان قدرت اجرا نشود، آن روز کمال بی‌عدالتی خواهد بود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه چرا احکام مربوط به سه فرد اخير با تاخير اجرا شد، گفت: وقتی حکم قطعيت پيدا می‌کند، مدتی طول می کشد تا مراحل اجرايی خود را پيدا کند، اين هم از همان موارد بود.

محسنی اژه‌ای همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر همزمان اجرا شدن حکم اين سه نفر اظهار داشت: نزديک به هم اجرا شد اما همزمان نبود.

وی افزود: در همان روزها که احکام اجرا شد بسياری از احکام ديگر هم اجرا شد اما چون مردم به بعضی از احکام حساسيت دارند، يک مقدار بيشتر در اذهان جا می‌گيرد و حساسيت مردم بالاتر است.

دادستان کل کشور همچنين در پاسخ به سوالی درباره اينکه آيا پرونده‌های ديگری از اين دست در دستور کار است، گفت: هر پرونده‌ای که قطعيت پيدا کند و قابليت اجرا يابد، شامل اين برخورد می‌شود.

وی افزود: پرونده‌های فساد بزرگ بانکی در جريان است که اگر قطعيت و قابليت اجرا پيدا کند، حتما احکام اجرا می‌شود.

محسنی اژه‌ای در مورد پرونده بيمه گفت:‌ اين پرونده دادگاهش تمام و حکمش صادر شده است و طبعا اگر در دادگاه تجديد نظر و ديوان عالی کشور تأييد شد، اجرا می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016