دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جی ميل رفع فيلتر شد، استفاده مجدد کاربران از ايميل گوگل

دسترسی به پست الکترونيک گوگل - جی ميل- که از روز دوم مهرماه جاری مسدود شده بود، شامگاه روز يکشنبه نهم مهرماه بار ديگر برای کاربران ايرانی فعال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دسترسی حدود ۳۴ ميليون کاربر ايرانی اينترنت به پست الکترونيک شرکت گوگل - جی ميل - و ديگر سرويسهای اين شرکت نزديک به يک هقته مسدود شده بود و با وجودی که مسئولان ابتدا دلايل اين قطعی را محکوم کردن سوء استفاده از فضای مجازی برای توهين به مقدسات و نيز به دنبال تقاضای مردم عنوان کردند اما در نهايت يک عضو کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ وجود اشکال فنی را دليل اين عدم دسترسی عنوان کرد و گفت: جی ميل ناخواسته قطع شده است و ما هيچ وقت نخواسته و نمی خواهيم که جی ميل و سرويس های گوگل را فيلتر کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدرضا آقاميری - عضو کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ در گفتگو با مهر دليل مسدودشدن سرويس پست الکترونيک گوگل را مشکل فنی در تفکيک دو سرويس جی ميل و يوتيوب عنوان کرده و گفته بود: متاسفانه دانش فنی تفکيک اين دو سرويس هنوز محقق نشده است؛ يعنی ما می خواستيم يوتيوب را مسدود کنيم جی ميل هم قطع شد و اين ناخواسته بوده و از طرفی چاره ای هم برای اين موضوع وجود ندارد چرا که نمی خواهيم به هيچ وجه يوتيوب باز باشد. براين اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال يافتن روشی برای حل اين مشکل است تا بتواند در پروتکل https ، يوتيوب را مسدود و سرويس جی ميل را باز کند که اين دانش فنی بزودی می آيد.

به گزارش مهر، هم اکنون دسترسی به سرويس جی ميل برای کاربران ممکن شده و سرويس يوتيوب شرکت گوگل که پيش از اين نيز برای کاربران ايرانی فيلتر شده بود همچنان مسدود است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016