دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشريح جزئيات مزاحمت برای مهمان‌پرست در نيويورک از زبان خودش

ايسنا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکيد کرد: در جريان سفر رييس‌جمهور و هیأت همراه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هيچ‌گونه تماس و ارتباطی با مقامات رسمی آمريکا صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رامين مهمان‌پرست اظهار داشت: به هيچ وجه ارتباط، ملاقات و گفت‌وگويی با مقامات رسمی آمريکايی وجود نداشته و چارچوب سياست خارجی کشور ما کاملا مشخص است.

مهمان‌پرست افزود: در جمهوری اسلامی ايران همه تصميمات در بحث‌های اصلی سياست خارجی با هماهنگی مسوولان ارشد کشور و تحت نظر مقام معظم رهبری دنبال خواهد شد.

مهمان‌پرست گفت: در اين خصوص (رابطه با آمريکا) هيچ اقدامی، نه صورت گرفته و نه صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: در افکار عمومی و در بحث ديپلماسی عمومی سعی شده تا از کشور ما چهره غير صلح‌طلب و فاقد منطق قوی ترسيم شود.

وی افزود: فضايی را ايجاد کردند که نگذارند افکار ما به سمع مردم آمريکا و کشورهای غربی برسد.

مهمان‌پرست ادامه داد: سفرهای رييس‌جمهور برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فضا و فرصت مناسبی را ايجاد می‌کند که با رسانه‌های گروهی، نخبه‌های فکری، دانشگاهيان و رهبران اديان مختلف در اين کشور بتوانيم از نزديک ارتباط داشته باشيم و ديدگاه‌هايمان را به صورت شفاف به اطلاع آنها برسانيم.

مهمان‌پرست تأکيد کرد: وقتی در اين ديدارها منطق و ديدگاه‌هايمان را کاملا تشريح می‌کنيم، می‌بينيم که همه آنها می‌گويند که از سياست، طرز فکر، و ايده‌های ما حمايت می‌کنند؛ اين امر مشخص می‌کند که به مردم آمريکا و کشورهای غربی مطالبی غير واقعی، به هدف ايجاد ذهنيت منفی از کشور ما منتقل شده است.

مهمان‌پرست در مصاحبه با شبکه العالم از نيويورک خاطرنشان کرد: آمريکايی‌ها به خاطر دشمنی‌های فراوانی که در طول تاريخ عليه ملت ما انجام دادند، زمينه‌ای برای اينکه بحثی بخواهد با آنها به وجود بيايد تا اکنون ايجاد نشده است؛ مگر آن که آنها بخواهند اشتباهات گذشته خود را بپذيرند، از ملت ما عذرخواهی کرده و سعی کنند شرايطی را به وجود بياورند که حقوق ملت ما به رسميت شناخته شود؛ اينها نکاتی است که همه مسوولان از جمله رياست جمهوری بر آن تأکيد داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ايران با اشاره به حذف گروهک تروريستی منافقين از فهرست سازمانهای تروريستی آمريکا تأکيد کرد: غرب هيچ‌گاه با تروريسم مبارزه نکرده است.

مهمان‌پرست با اشاره به حمايت غرب از اقدامات گروهک تروريستی منافقين، گفت: ما بارها تأکيد کرديم که کشورهای غربی برخورد دوگانه دارند و نسبت به موضوع تروريسم هيچ‌وقت وارد مبارزه و مقابله نشدند؛ بلکه از آن به عنوان پديده‌ای برای دسترسی به اهداف خودشان استفاده می‌کنند.

مهمان‌پرست با اشاره به سابقه سياه گروهک تروريستی منافقين گفت: گروهک منافقين سابقه تروريستی طولانی دارد؛ اين گروهک قبل از پيروزی انقلاب اسلامی دست به ترور اتباع آمريکايی در ايران زده بود و در طول پيروزی انقلاب اسلامی بيش از ۱۶ هزار نفر از مسوولين و مردم ايران را ترور کرد.

مهمان‌پرست تأکيد کرد: يکی ديگر از سوابق ننگين اين گروهک تروريستی اين بود که در عراق به کمک صدام عليه ملت ما وارد جنگ شد؛ عناصر اين گروهک همچنين جنايات بسياری را عليه مردم عراق انجام دادند و فعاليت‌های آنها با حمايت کشورهای غربی دنبال می‌شد.

وی افزود: کشورهای اروپايی زودتر از آمريکا اين گروه را از ليست گروه‌های تروريستی خودشان خارج کرده بودند.

مهمان‌پرست ادامه داد: آمريکا ادعا می کرد که همچنان با اين گروهک به عنوان يک مجموعه تروريستی برخورد می‌کند، ولی متأسفانه امسال ديديم که مسئولان اين کشور پرده را کنار زدند و به صورت علنی از اين گروهک تروريستی حمايت کردند.

مهمان‌پرست اظهار داشت: اين اقدامات کمکی به احيای وضعيت نامناسب گروهک‌های تروريستی نخواهد کرد، بلکه چهره مسوولان آمريکا و کشورهای غربی را نزد افکار عمومی در دنيا مخدوش می‌کند.

مهمان‌پرست با اشاره به نفرت مردم عراق از منافقين، ادامه داد: عناصر گروهک تروريستی منافقين در ايامی که در پادگان اشرف بودند فعاليتهای تروريستی خودشان را دنبال می کردند، و پرونده‌های زيادی در داخل عراق عليه آنها وجود دارد و محاکم قضايی و مسئولان سياسی دولت عراق در حال پيگيری اين پرونده ها هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: آنها هيچ‌گاه از فعاليت‌های تروريستی خودشان دست برنداشته اند، بلکه نحوه اقدامات تروريستی آنها تغيير کرده است؛ آخرين اقدامات تروريستی که آنها مداخله داشتند، ترور دانشمندان هسته‌يی ما با همکاری عناصر امنيتی رژيم صهيونيستی بود.

مهمان پرست در خصوص ادعای مسوولان آمريکا مبنی بر حذف منافقين از ليست تروريست‌ها به دليل خروج از پادگان اشرف و انتقال به محل موقت برای خروج از عراق، گفت: ترک پادگان اشرف نمی تواند اين گروهک تروريستی را از ماهيت خودش جدا کند؛ اين شرط و استدلال کاملا غير منطقی است و حتی از سوی ملت آمريکا پذيرفتنی نيست.. ملت عراق آنها را از اين پادگان اخراج کرده است.

مهمان‌پرست در خصوص فشارهای غرب به رهبری ايالات متحده آمريکا عليه ايران گفت: مجموعه اين فشارها به اين خاطر صورت می‌گيرد که ملت ما دست از اصول خود و استقلال بردارد؛ ولی آنها تحليل غلطی دارند و فکر می‌کنند که مجموعه اقدامات آنها تا انتخابات سال آينده رياست جمهوری در تهران می تواند نوعی نارضايتی در مردم ما ايجاد کند؛ آنها می خواهند از همه ابزار خود برای سخت کردن شرايط اقتصادی در داخل استفاده کنند، تا مردم را به اعتراض بکشانند؛ آنها فکر می کنند که با اين ترفندها ملت ما دست از پشتيبانی از نظام برمی‌دارد.

مهمان‌پرست تأکيد کرد: آنها تاکنون ظلم زيادی در حق مردم ما انجام داده‌اند ولی نتيجه‌ای نگرفته‌اند؛ زيرا ملتی که برای استقلال خودش با مشکلات مبارزه می‌کند، به هيچ وجه با فشارهای اقتصادی يا با پناه دادن غرب به يک گروهک تروريستی که به هيچ وجه جايگاه و تأثيری در بين مردم کشور ندارد، دست از مسير خودش بر نمی دارد.

مهمان پرست با اشاره به تحليل کارشناسان سياسی غربی و ايرانی در داخل و خارج، گفت: همه کارشناسان پديده گروهک تروريستی منافقين را پديده‌ای مرده اعلام کرده اند؛ همه می دانند آنها نه جايگاهی در بين مردم ما در داخل کشور دارند، و نه حتی در بين ايرانيان خارج از کشور، و نه افکار عمومی دنيای غرب.

وی ادامه داد: همگان منافقين را با سوابق تروريستی‌شان می شناسند، و می دانند که حمايت غرب از اين تشکيلات نمی تواند تأثيری در معادلات سياسی داشته باشد، به ويژه در ارتباط با کشور ما.

مهمان پرست تأکيد کرد: اخراج عناصر گروهک منافقين از عراق و نفرتی که دولت و مردم عراق مانند مردم کشورمان در رابطه با اين گروهک داشتند، تقريبا نقطه پايانی بود بر فعاليت يک گروهک شوم تروريستی.

مهمان‌پرست در خصوص مزاحمت‌های ايجاد شده از سوی عناصر منافقين در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: با توجه به برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور روسای کشورها، ظرف سال‌های اخير شاهد تلاش مذبوحانه‌ای از سوی گروهک تروريستی منافقين بوده‌ايم.

وی تأکيد کرد: آنها در روزی که رييس‌جمهوری اسلامی ايران سخنرانی دارد، سعی می کنند افرادی را به شکل های مختلف برای تظاهرات و شعار دادن جلوی سازمان ملل جمع کنند؛ اين درحالی است که خيلی از آنها اتباع ايرانی نيستند و منافقين پول می‌دهند تا آنها را از مناطق مختلف جمع کنند. مجموعه همه اين تلاش‌ها يک جمع ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را تشکيل می‌دهد.

مهمان‌پرست گفت: بعد از سخنرانی تيم‌هايی که همراه رييس‌جمهور بودند هرکدام به محل‌های کار بعدی خود مراجعه می کردند؛ ما هم به همراه ۲ تن از همکاران قصد رفتن به محل اقامت را دشتيم تا پس از نماز و استراحتی کوتاه به مقر سازمان ملل بازگرديم که چند نفر از اين افراد سعی کردند مزاحمت ايجاد کنند.

مهمان‌پرست ادامه داد: بعد از مزاحمتهايی که ايجاد کردند قصد داشتند که با تحريک و ايجاد واکنش فيلم تبليغاتی برای خودشان درست کنند، ولی با وجود همه برخورد زشتی که آنها داشتند، ما مسير خودمان را ادامه داديم و تلاش کرديم از مواجهه با آنها خودداری کنيم.

مهمان‌پرست با انتقاد از کوتاهی پليس نيويورک، گفت: متأسفانه با وجود آنکه چند بار به پليس نيويورک تذکر داديم که بايد جلو مزاحمت آنها را بگيرد، متأسفانه نيروهای بی تفاوت از کنار آنها رد شدند.

وی افزود: هنگامی که تعداد آنها بيشتر شد و سروصدا ايجاد کردند، پليس نيويورک وارد کار شد و آنها را دور کرد و ما هم از آن منطقه خارج شديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016