دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست از احمد شهيد برای گنجاندن "حجاب اجباری" به عنوان مورد نقض حقوق بشر در ايران

بامدادخبر – کمپين «نه به حجاب اجباری» در يک فراخوان از اعضای صفحه‌ی خود در فيس‌بوک خواسته است که از احمد شهيد، گزارش‌گر ويژه‌ی سازمان ملل در امور حقوق بشر در ايران- بخواهند، مورد حجاب اجباری و نقض آزادی پوشش را به عنوان يکی از موارد آشکار نقض حقوق بشر در ايران در گزارش‌های خود بگنجاند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از نامه‌ اين کمپين خطاب به احمد شهيد که به دو زبان انگليسی و فارسی، نوشته شده، آمده است: «نقض آزادی پوشش و حجاب اجباری برخلاف آزادی‌های مصرّح در «اعلاميه‌ی جهانی حقوق بشر» بوده و برخلاف اصول «کنوانسيون رفع هرگونه تبعيض عليه زنان» نيز هست. کمپين «نه به حجاب اجباری» با بيش از ۲۸۰۰۰ حامی در فيس بوک می‌تواند بيانگر اين دغدغه در نزد ايرانيان باشد. از شما تقاضا داريم در گزارش‌های خود مبنی بر نقض حقوق بشر در ايران، مساله‌ی سلب آزادی پوشش و حجاب اجباری را نيز در دستور کار خود قرار دهيد. پيگيری‌های های حقوقی شما می‌تواند کمک رسان ايرانيانی باشد که برای به دست آوردن آزادی پوشش و اختياری کردن حجاب، تلاش می‌کنند.»

اين درخواست در حالی مطرح می‌شود که احمدشهيد در روز دوشنبه ۱۰ مهر (۱ اکتبر) و از ساعت ۸ تا ۹ شب به وقت ايران، مهمان برنامه‌ی «افق» در صدای آمريکا خواهد بود.

به دنبال اعلام حضور احمد شهيد در صدای آمريکا، کمپين نه به حجاب اجباری از اعضای خود خواسته تا در زير پست مربوط به اين خبر در صفحه‌ی فيسبوک برنامه‌ی «افق» اين پيام را خطاب به گزارش‌گر ويژه حقوق بشر سازمان ملل بگذارند: «حجاب اجباری، نقض آشکار حقوق بشر است. آيا آن را در گزارش خود گنجانده‌ايد؟» (پست برنامه افق)

تا لحظه‌ی تنظيم اين خبر، از نزديک به ۱۸۰ نظر زير اين پست، نزديک به ۹۰ درصد از نظرات از سوی اعضای کمپين «نه به حجاب اجباری» نوشته شده است.

گردانندگان کمپين نه به حجاب اجباری اعلام کرده‌اند که اسامی امضا‌کنندگان نامه به احمد شهيد، انتشار عمومی پيدا نخواهد کرد.

جهت دسترسی به متن نامه و امضا آن اينجا را کليک کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016