چهارشنبه 12 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای گوناگون درباره ناآرامی و اعتصاب در بازار

ندای آزادی - در ادامه بحران اقتصادی و سقوط دامنه دار واحد پول ملی، گزارشها حکايت از ناآرامی در بازار تهران در پی اعتصاب بخشهايی از بازار دارد.

به گزارش ندای سبز آزادی در پی اعلام اعتصاب بخشهايی از بازار تهران عده ای از بازاريان با تعطيلی مغازه های خود در مقابل مغازه های خود تجمع کرده اند.بازار لوازم خانگی و طلا فروشيها از جمله بخشهای بازار تهران است که تعطيل شده است.

ندای سبز آزادی در ادامهء گزارش خود اضافه می کند تجمع مردم و فعالان بازار در ميدان فردوسی مشهد در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و افزايش قيمت ارز است.

اين تجمع که همزمان با التهاب در بازار تهران صورت گرفته، با دخالت پليس به خشونت کشيده شده است.

با اين حال گزارش رسيده حاکی است که تا زمان تنظيم اين گزارش، تجمع مردم ادامه داشته است.

معترضان نسبت به گرانی و بحران اقتصادی اعتراض دارند و شعارهايی عليه دولت سر داده اند.

اين گزارش همچنين حاکی از برخورد تند پليس ضد شورش با معترضان است.

تجمع مردم معترض مشهد در ميدان فردوسی در حالی صورت گرفته که بازار تهران نيز از صبح امروز در اعتصاب به سر می برد که با دخالت پليس ضد شورش مواجه شده است.

همچنين برخی از بازاريان از محل اصلی بازار تهران به سمت سبزه ميدان و خيابان پانزده خرداد در حال حرکت هستند. برخی گزارشهای نيز حکايت از سر دادن شعارهايی توسط برخی از بازاريان دارد.

محمود خائن آواره گردی،نصرو من اله وفتح قريب،محمود حيا کن سياست و رها کن از جمله اين شعارها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين نيروهای ضد شورش در خيابان فردوسی مستقر شده و در حال حرکت به سمت بازار هستند.

گزارش سايت کلمه

سايت کلمه به گزارش خبرنگاران ميدانی گزارش داده است که نيروی انتظامی نيز در بخش هايی وارد عمل شده و به دستگيری تجمع کنندگان پرداخته است.

به گزارش خبرنگار کلمه، ساعتی پيش از ظهر امروز در خيابان های ناصر خسرو و اطراف بازار تهران، تعداد قابل توجهی از کسبه و بازاريان دست به تجمع و راهپيمايی زده اند.
گزارش های تاييد نشده ای از قصد معترضان برای راهپيمايی به سمت ميدان (امام) خمينی نيز وجود دارد.

از خيابان فردوسی هم گزارش های مشابهی دريافت شده و گفته شده که معترضان در حال شعار دادن هستند و سمت و سوی شعارهای آنها نيز عليه دولت است.

بر اساس گزارش های جديدتر، گارد ضد شورش نيروی انتظامی با حضور پرتعداد در خيابان فردوسی و چهارراه استانبول، در حال دستگيری حاضران است.

تعداد نيروهای پليس و لباس شخصی حاضر در محل، بسيار گسترده و برخورد آنها هم بسيار خشن گزارش شده است.

با اين حال در سبزه ميدان و محوطه مقابل بازار سنتی تهران، پليس نتوانسته از تجمع بازاريان جلوگيری کند.

از جمله شعارهايی که در تجمع ظهر روز چهارشنبه سر داده شده، «نصر من الله و فتح قريب/ مرگ بر اين دولت مردم فريب»، «محمود خائن آواره گردی…»، «محمود حيا کن، سياستو رها کن»، «نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم»، «احمدی به هوش باش، ما مردميم نه اوباش» و… گزارش شده است.

همچنين برخی منابع گفته اند که پليس برای متفرق کردن تجمع کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

بازتاب

سايت بازتاب نيز خبر داد که بسياری از بازاريان در اعتراض به شرايط بی ثبات ارزی مغازه های خود را تعطيل کرده و در مبادی بازار مانند سبزه ميدان تجمع کردند.

سايت زندگی

سايت زندگی نيز خبر داده که عده ای از فروشندگان بازار تهران اقدام به تعطيلی مغازه های خود کرده اند. دبير کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار نيز اين کار را توطئه ای نامعلوم دانست که مشخص نيست از کجا نشات می گيرد.

احمد کريمی تاکيد کرد: از روز گذشته پيامک هايی به برخی بازاريان مبنی بر تعطيلی مغازه ها ارسال شد، از ديگر سو بخشی از بازار به لحاظ اينکه کارگران به تعطيلی مغازه ها علاقه مند بودند، تعطيل شد.

دبير کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار خاطر نشان ساخت: تنها در گوشه و کنار بازار تعدادی از مغازه ها تعطيل کرده اند و معلوم نيست اين کار از کجا ديکته شده است.

وی تاکيد کرد: تعطيلی های بازار به صورت صنفی نبوده است و تنها نوشت افزار و خرازی ها به صورت محدود مغازه های خود را تعطيل کرده اند.

به گفته کريمی اصفهانی هم اکنون صرافی های بازار تهران کار خود را انجام می دهند و اين صنف از بازار حالت عادی دارد.

عضو جبهه پيروان خط امام و رهبری در پايان با اشاره به رايزنی ها برای بازگشايی مغازه ها، گفت: در اين زمينه وظيفه داريم که رايزنی کنيم و وظيفه خود را نيز انجام خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016