شنبه 15 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جليلي ارائه «طرح ۹ گام» از سوي ايران را تكذيب كرد

دبير شوراي عالي امنيت ملي با حضور در مجمع تشخيص مصلحت نظام، گزارشي از آخرين وضعيت مذاكرات هسته‌يي ايران ارائه داد و ادعاهاي مطرح‌شده از سوي غرب مبني بر ارائه پيشنهادي از سوي ايران موسوم به «طرح 9 گام» را تكذيب كرد.

پیشتر نیویورک‌تایمز در گزارشی از روند مذاکرات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران نوشته بود که این کشور برای حل و فصل اختلاف‌نظرها در این زمینه، طرحی را در "۹ گام" ارائه کرده است.

به گزارش بی بی سی این نشریه اضافه کرده است که در چارچوب طرح پیشنهادی ایران، پیش از تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم، کشورهای غربی باید امتیازاتی را برای این کشور قائل شوند. از جمله تمام تحریم‌های مربوط به خرید نفت ایران را لغو کنند.

گزارش شده که ایران در ماه ژوئیه گذشته نیز پیشنهاد مشابهی را به نمایندگان گروه ۱+۵ ارائه کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در چارچوب طرح گام‌به‌گام پیشنهادی ایران، همزمان با توقف فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم در حد ۲۰ درصد در یکی از دو تاسیسات هسته‌ای این کشور، تحریم‌های اقتصادی لغو می‌شود.

براساس این پیشنهاد، تولید اورانیوم غنی‌شده با خلوص متوسط در تاسیسات فردو در گام نهم (پایانی) و زمانی به حالت تعلیق درمی‌آید که تمام تحریم‌ها لغو شده‌اند و روند عادی فروش نفت خام ایران دوباره آغاز شده است.

به گزارش ایسنا سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در گزارشي از آخرين وضعيت مذاكره هسته‌يي با گروه 1+5، ادعاي مقامات آمريكايي در مورد پيشنهاد موسوم به طرح 9 گام جمهوري اسلامي ايران را تكذيب كرد و گفت: هيچگونه پيشنهاد جديدي خارج از چارچوب مذاكرات 1+5 در اجلاس اخير سازمان ملل متحد مطرح نشده است و ادعاي برخي رسانه‌هاي آمريكايي در اين رابطه بي‌اساس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016