چهارشنبه 19 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز: توقيف کيهان کاريکاتور را محکوم می‌کنيم

پاريس ١٨ مهرماه ١٣٩١- گزارش‌گران بدون مرز، توقيف ماهنامه کيهان کاريکاتور در تاريخ ١٧ مهرماه ١٣٩١ از سوی هيات نظارت بر مطيوعات، ارگان سانسور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،محکوم می‌کند. دليل توقيف اين ماهنامه انتشار کاريکاتوری در شماره مرداد – شهريور اين نشريه است که " توهين" به حضرت يوسف تلقی شده است. همچنين در اين روز هيات نظارت "مجوز" خبرگزاری وفا وابسته به " جامعه ايثارگران" را نيز لغو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


« تشديد جنگ جناح‌ها در راس حرم قدرت جمهوری اسلامی ايران، به کاريکاتور کشيده شده است. با اين توقيف نشريه‌ای ديگر به فهرست طولانی قربانيان سياست سرکوب رژيم اضافه شد. موسسه مطبوعاتی و به ويژه روزنامه کيهان ارگان تندروان محافظه‌کار است و مدير آن حسين شريعتمداری با فرمان مستقيم ولی فقيه آيت‌الله خامنه‌ای به اين سمت برگزيده شده است . کيهان به شکل نظامند روزنامه‌نگاران و روشنفکران ايرانی را متهم به همکاری با " دشمنان خارجی" می‌کند. با اين حال آزادی اطلاع‌رسانی حق همگان است، ما توقيف کيهان کاريکاتور را همچون توقيف روزنامه شرق ناعادلانه می‌دانيم و محکوم می‌کنيم.»

در تاريخ ١٠ مهرماه رئيس جمهور محمود احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی خود، اعلام کرد اقدام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره توقيف شرق " اشتباه" بود. يک هفته پس از اين "اشتباه" هيات نظارت که تحت رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی است، دو رسانه نزديک به حاميان تندرو رژيم را توقيف می‌کند.

کاريکاتور نشريه کيهان کاريکاتور تصوير مردی است در حال نمايش مد که زنانی شيفته‌وار و عاشقانه نگاهش می‌کنند. که برداشتی از يکی از ايه‌های سوره‌ يوسف تلقی شده است. اين کاريکاتور دو ماه پس از انتشارش و در پی کارزاری از سوی رسانه‌های نزديک به دولت به يکباره "ديده" شد. با وجود عذرخواهی مدير کيهان وتصميم برای عدم انتشار ماهنامه، اما هيات نظارت بر مطبوعات مجله را توقيف و پرونده را برای پيگيری قضايی به دادسرا ارسال کرد.

هيات نظارت بر مطبوعات علت لغو مجوز خبرگزاری زنان و خانواده - وفا را "رای قطعی ديوان عدالت اداری" اعلام کرد. اما ناصرالدين اسلامی فرد، مدير مسوول اين خبرگزاری گفت : " بدون اينکه شکايتی از خبرگزاری شود و بدون حتی ابلاغ يک احضاريه و قائل شدن حق دفاع برای ما مجوز وفا لغو شده است." اين خبرگزاری در ماه‌های اخير مقالاتی را در انتقاد از يکی از مسوولان امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016