چهارشنبه 19 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشنج در نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال، گشت ارشاد مشاور وزيرارشاد را دستبند زد


در نمايشگاه ديجيتال امسال يک غرفه محرمانه با نام ۱۸+ به صورت اختصاصی برای نمايندگان، شخصيت‌ها و مسئولان کشوری با هدف آشنايی بيشتر آنها با تهديدات فرهنگی توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی داير شده و آن چه نمی‌شود به عموم مردم ارائه کرد، در اين غرفه برای مسئولان به نمايش در آمده است.
در ادامه ماموران نيروی انتظامی به بهانه اينکه در اين غرفه فساد صورت گرفته است در مکان سر بسته مصلا اقدام به شليک گاز اشک‌آور کپسولی کردند.


سايت شبکه ايران عصر سه‌شنبه از بروز تشنج در نمايشگاه رسانه‌ای ديجيتال خبر داد.

به گزارش ايسنا اين شبکه در خبر نخست خود از اين جريان نوشت " بر اساس برخی اخبار تائيدنشده، دليل اين تشنج، محتوای ارائه شده در يک غرفه ويژه نمايشگاه بوده است. گويا در اين غرفه که ويژه مديران و شخصيت‌هاست، خطرات و ناهنجاری‌های پيش روی کودکان و نوجوانان در فضای سايبر به نمايش درآمده است. با اين وجود چند نفر از نيروهای گشت ارشاد حاضر در نمايشگاه، بدون اطلاع از ماهيت اين غرفه، به محض مواجهه با محتوای ارائه‌شده در آن، با مسئولان غرفه به شدت برخورد می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دقايقی بعد جروبحث‌ها ميان مسئولان و برخی بازديدکنندگان حاضر در غرفه از يک طرف و نيروهای گشت ارشاد از سوی ديگر، شدت می‌گيرد؛ طوری که حتی پای يک مقام ارشد وزارت ارشاد که در محل حاضر بوده نيز به اين ماجرا باز می‌شود.

با ادامه جر و بحث‌ها، کار به تشنج و درگيری می‌کشد. در اين ميان يک مسئول ارشد دولتی نيز در جريان اين درگيری زخمی می شود.

بر اساس آخرين شنيده‌های خبرنگار شبکه ايران، ماجرای تنش در غرفه +۱۸ با استفاده نيروهای گشت ارشاد از اسپری اشک آور به اوج می‌رسد، اما در نهايت با دخالت نيروهای حراست نمايشگاه، دقايقی بعد آرامش به ششمين نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال بازمی‌گردد.

به گزارش ايسنا اين شبکه در گزارش تکميلی خود افزوده است:

" يک منبع آگاه که در جريان زد و خورد امروز نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال حاضر بوده است، در خصوص حوادث اتفاق افتاده، اظهار داشت: در نمايشگاه ديجيتال امسال يک غرفه محرمانه با نام ۱۸+ به صورت اختصاصی برای نمايندگان، شخصيت‌ها و مسئولان کشوری با هدف آشنايی بيشتر آنها با تهديدات فرهنگی توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی داير شده و آن چه نمی‌شود به عموم مردم ارائه کرد، در اين غرفه برای مسئولان به نمايش در آمده است.

وی افزود: بی‌تجربگی و کج‌فهمی يک مامور گشت ارشاد موجب بروز برخورد زشت با مشاور وزير ارشاد شد و نيروی انتظامی ضمن دست بند زدن به مشاور وزير ارشاد به ايشان توهين کرد.

اين مقام آگاه اضافه کرد: در ادامه ماموران نيروی انتظامی به بهانه اينکه در اين غرفه فساد صورت گرفته است در مکان سر بسته مصلا اقدام به شليک گاز اشک‌آور کپسولی کردند.

وی تصريح کرد: بدون ارائه دادن حکم قضايی و بدون هيچ دليلی ماموران نيروی انتظامی به کارمندان رسمی وزارت ارشاد دست بند زدند و ابايی هم از خالی کردن اسپری اشک‌آور روی صورت کارکنان نداشتند.

وی در پايان گفت: معاون وزير آزاد شده است، اما کارمندان بازداشت شده وزارت ارشاد هنوز هم در ون‌های نيروی انتظامی تحت مراقبت هستند.

خبرنگار شبکه ايران افزوده است در تلاش است چند و چون ماجرا را از مقامات ذيربط در نيروی اتنظامی پيگيری کند، اما تا لحظه محابره خبر پيگيری‌ها بی‌نتيجه مانده است.

ششمين نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال، از ۱۴ تا ۲۳ مهر ماه ۹۱ در محل مصلای تهران در حال برگزاری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016