یکشنبه 23 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار ۵ تن از نوکيشان مسيحی به داد گاه انقلاب شيراز

خبرگزاری هرانا - سرانجام با گذشت ۸ ماه پس از بازداشت ۵ تن از نوکيشان مسيحی ساکن شهر شيراز، زمان برگزاری دادگاه اين افراد ابلاغ شد. بازداشت شدگان از زمان دستگيری بلاتکليف در زندان به سر می برند و مسئولان از قبول وثيقه برای آزادی موقت اين افراد خودداری کرده اند.

بنا به گزارش محبت نيوز، تاريخ و زمان برگزاری دادگاه ۵ تن از نوکيشان مسيحی در شيراز پس از ۸ ماه بازداشت و بلاتکليفی به وکيل اين افراد ابلاغ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زمان برگزاری دادگاه و رسيدگی به پرونده ی اين نوکيشان مسيحی بنامهای مجتبی حسينی، محمدرضا پرتويی (کوروش)، وحيد حکانی و همايون شکوهی و همسر ايشان فريبا ناظميان روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۱ برابر با (۱۵ اکتبر ۲۰۱۲) ساعت ۱۰ صبح در شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی شيراز برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش اتهام اين افراد، تشکيل گروههای غير قانونی، شرکت در جلسات کليساهای خانگی، تبليغ عليه نظام و توهين به مقدسات از طريق تبليغ مسيحيت عنوان شده است.

پيش از اين نيز مجتبی حسينی و همايون شکوهی در (ارديبهشت سال ۱۳۸۷) برابر با (۱۱ مه ۲۰۰۸) به همراه ۸ تن از ديگر نوکيشان مسيحی ساکن شيراز به اتهام ايمان و باورهای مسيحی بازداشت و از سوی دادگاه به ۵ سال حکم تعليقی محکوم شده بودند که از دوره ۵ ساله اين حکم همچنان يکسال آن باقی است و گفته می شود ممکن است حکم صاده و پرونده قبلی اين افراد در دادگاه آينده مورد بررسی مجدد قرار بگيرد.

با گذشت ۸ ماه از بازداشت اين پنج نوکيش مسيحی هم اکنون اين افراد، تفکيک و بطور جداگانه در زندان عادل آباد شيراز در بندهای جرايم سنگين همچون قتل و قاچاق مواد مخدر بسر می برند، بر طبق گزارش دريافتی، همايون شکوهی در بند ۱۰ که گفته می شود بدترين قسمت اين زندان است نگهداری می شود و محمد رضا پرتويی نيز در بند ۱۱ و مجتبی حسينی و وحيد حکانی در بند ۴ در طبقات مجزا بسر می برند. همچنين خانم فريبا ناظمينان نيز در بند زنان زندان بهمراه بسياری از زنان معتاد و متهم به قتل در آنجا نگهداری می‌شود.

همايون شکوهی و همسر ايشان خانم فريبا ناظمينان اين زوج زندانی مسيحی دارای دو فرزند پسر ۱۷ ساله و دختر ۱۲ ساله هستند که اين دو برادر و خواهر از زمان بازداشت والدين شان بدون سرپرست و به دور از کانون خانواده روزگار سختی را در تنهايی می گذرانند.

لازم به ذکر است که تاريخ قبلی رسيدگی به پرونده اين افراد در هفته اول ارديبهشت ماه ۱۳۹۱ بوده که برای اولين بار به ساختمان دادگاه انقلاب اسلامی شيراز منتقل و توسط آقای رضايی داديار شعبه هفت آن دادسرا مورد بازجويی قرار گرفتند. و از قول برخی مقامات و مسئولان قضايی به آنان گفته شده که برای آزادی موقت اين افراد هيچگونه وثيقه ايی پذيرفته نخواهد شد.

نحوه انتقال بازداشت شدگان مسيحی هر بار با پا بند ( زنجير) و دستبند بوده است، در حالی که بر طبق آيين نامه سازمان زندان‌ها استفاده از دستبند و پابند برای زندانيان عقيدتی غيرقانونی است.

لازم به يادآوری است در مورخ ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰ (برابر با ۸ فوريه ۲۰۱۲) ماموران امنيتی پس از شناسايی و يورش به منزل يکی از نوکيشان مسيحی در شيراز که از آن مکان بعنوان کليسای خانگی ياد می شده جمعی از نوکيشان مسيحی که به منظور دعا و عبادت در آنجا گردهم آمده بودند را با برخورد و توهين بازداشت نمودند. ماموران امنيتی پس از بازداشت اين افراد توسط خودروی نيروی انتظامی آنان را جهت بازجويی به بازداشتگاه اداره اطلاعات در شيراز موسوم به پلاک ۱۰۰ انتقال دادند.

حکومت ايران طی يک سال گذشته اعمال فشار به نوکيشان مسيحی را افزايش داده ، و برخی کليساها را تعطيل و يا مانع ورود مسيحيان فارسی زبان به کليساها می شود ، و از هرگونه فشار و ارعاب برای محدود و سرکوب کردن "آزادی اديان" استفاده می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016