دوشنبه 24 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخن (آلمان): اجرای نمايش "شازده کوچولو" کاری از رضا جعفری به زبان آلمانی، از جمعه ۲۶ اکتبر

شازده کوچولو يا شهريار کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince به آلمانی: Der Kleine Prinz) داستان جاودان آنتوان دو سنت - اگزوپری، نويسنده فرانسوی اين بار با اجرايی تازه و متفاوت از رضا جعفری، کارگردان تئاتر با چندين بازيگر آلمانی که همه از گروه chaostheater شهر آخن آلمان هستند، از روز جمعه ۲۶ اکتبر جاری در آخن به ‌روی صحنه خواهد رفت.

شازده کوچولو «خوانده شده‌ترين» و «ترجمه شده‌ترين» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به‌عنوان بهترين کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده است. از اين کتاب به‌طور متوسط سالی يک ميليون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. اين کتاب در سال ۲۰۰۷ نيز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزيده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين داستان اگزوپری به شيوه‌ای سوررئاليستی به بيان فلسفه‌ی خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد. طی اين داستان اگزوپری از ديدگاه يک کودک، که از سيارکی به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سؤالات بسياری از آدم‌ها و کارهايشان است. اين اثر به بيش از ۲۱۰ زبان مختلف ترجمه شده‌است.

«شازده کوچولو» ترجمه‌های متعددی به زبان فارسی دارد که در اين ميان ترجمه‌های احمد شاملو (که وی نام مسافر کوچولو را برای ترجمه خود برگزيد)، محمد قاضی و ابوالحسن نجفی معروف‌ترند. همچنين احمد شاملو در سال ۱۳۵۹ نوار صوتی داستان مسافر کوچولو (شاهزاده کوچولو) را همراه با کتاب، با موسيقی گوستاو مالر منتشر کرد.

نسخه‌ی نمايش رضا جعفری از «شازده کوچولو» نسخه‌ای امروزی شده با دغدغه‌ها و برداشت‌های اجتماعی اين کارگردان است.

رضا جعفری به‌ويژه در پشت صحنه اين نمايش از همکاری چند تن از هنرمندان ايرانی نيز بهره گرفته است، از جمله طرح پوستر نمايش که کاری است از آرتا داوری، نقاش ايرانی.

نمايش «شازده کوچولو» تا روز ۳۰ نوامبر، هر چهارشنبه، جمعه و يکشنبه ساعت ۲۰ شب به اجرا در خواهد آمد.

محل اجرا در Bürgerzentrum St. Fronleichnam, Schleswigstr. 15 - 52068 Aachen است و پيش‌فروش بليت آن ۱۰ يورو و فروش بليت در شب نمايش ۱۲ يورو خواهد بود.

اين نمايش قرار است در ماه ژانويه در تئاتر شهر آخن نيز به روی صحنه برود و احتمالا در کشورهای بلژيک و لوکزامبورگ نيز اجرا خواهد شد.

پيش از اين روزنامه‌های شهر آخن گزارش‌هايی از تمرينات گروه نمايش و همچنين گفت‌وگو با کارگردان آن را منتشر کرده‌اند.

اطلاعات بيش‌تر را می‌توانيد از سايت اينترنتی www.chaostheater.de و شماره تلفن ۰۲۴۱/۵۶۵۲۰۲۴۷ دريافت کنيد.

همچنين برای رزرو بليت نيز می‌توانيد با نشانی الکترونيکی tickets@chaostheater.de تماس بگيريد.

پوستر نمايش در زير آمده است:




ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016