سه شنبه 25 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر بهداشت:ارز مورد نیاز واردات دارو تامین نشده است

ایلنا: وزیر بهداشت گفت: به آن مقدار ارزی که برای تامین مواد اولیه و داروهای ساخته شده باید در ۶ ماه اول امسال به شرکت‌های دارویی اختصاص پیدامی کرد،تا آنها را به کشور وارد کنند، دست نیافتیم.

به گزارش ایلنا، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه سومین گردهمایی دست‌اندرکاران حوزه سلامت، گفت: برای تامین دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز مردم سالانه مبالغی ارز در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال گذشته به شدت پیگیر این قضیه بودیم، تصریح کرد: اما به یک باره متوجه شدیم که ارز خیلی کمتر از میزان مورد نیاز در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: به دنبال اتفاقات اخیر تحرکاتی صورت گرفت و بانک مرکزی قوی‌تر به میدان آمد.

وی ادامه داد: ‌به آن مقدار ارزی که برای تامین مواد اولیه و داروهای ساخته شده باید در ۶ ماه اول امسال به شرکت‌های دارویی اختصاص پیدا می کرد، تا آنها را به کشور وارد کنند دست نیافتیم، این رقم اصلا قابل قیاس نیست که بخواهم آن را عنوان کنم.

دستجردی با اعلام اینکه قولهایی برای جبران این امر در نیمه دوم سال داده شده است، افزود: مبالغ بسیار کمی ارز برای همه مواد اولیه و دارو‌ها در اختیار گذاشته شده که در مقابل نیاز‌ها ناچیز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با ابراز امیدواری کرد برای تامین ارز مرجع برای دارو تعهد و قول بانک مرکزی و همکاری‌ بانک‌های عامل را داشته باشیم.

وزیربهداشت تاکیدکرد: روی سخن من با بانک‌های عامل است که همکاری لازم را داشته باشند تا وقتی بانک مرکزی شرکت‌ها را معرفی می‌کند این شرکت‌ها بتوانند ارز لازم را دریافت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016