پنجشنبه 27 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: استيضاح وزير جهاد کشاورزی به مصلحت نيست

رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات ۶۰ تا ۸۰ ميليارد دلاری طی سال‌های اخير گفت: می‌شود با هزينه‌های کمتری کشور را اداره کرد و برای اين کار بايد به حمايت از توليدات داخلی بپردازيم.

به گزارش ايلنا از قم، علی لاريجانی در مراسم افتتاح رسمی بزرگ‌ترين و مجهز‌ترين مجتمع سردخانه و بسته بندی طيور در قم که غروب چهارشنبه در مجتمع کشتارگاه صنعتی بهاران برگزار شد با بيان اينکه استان قم از ظرفيت خوبی در بخش دام و طيور برخوردار است اظهار داشت: اگر نوسانات و اتفاقات اخير کشور روی نداده بود شاهد رشد بهتری در اين زمينه بوديم.

وی از قم به عنوان يکی از قطب‌های فعال در زمينه دام و طيور کشور نام برد و افزود: بايد به ظرفيت‌های فعالان اين بخش توجه جدی شود و شاهد هستيم در بخش شير اقدامات خوبی انجام شده و لازم است همت بيشتری در بخش توليد مرغ و تخم مرغ در استان قم صورت گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فشارهای اقتصادی بر کشور زياد است

نماينده مردم قم در خانه ملت با اشاره به اينکه امروز در شرايطی قرار داريم که فشارهای اقتصادی زيادی از سوی آمريکا و کشورهای اروپايی بر کشور تحت عنوان تحريم وارد می‌شود، بيان داشت: اين تحريم‌ها با بزرگنمايی مسئله هسته‌ای ايران همراه است اما در پشت اين قضيه بحث‌های ديگری نهفته است.

وی ادامه داد: با وجود تمام اين رفتارهای ماجراجويانه که برای ملت ايران بوجود می‌آورند اما می‌توانيم با اين معقوله رفتار درستی داشته باشيم و اين می‌تواند برای توليد کنندگان داخل کشور يک فرصت باشد.

در واردات اشتباهاتی داشته‌ايم

لاريجانی با بيان اينکه بايد قبول کنيم که در واردات اشتباهاتی داشته‌ايم، گفت: بعد از انقلاب و طی يک مدت طولانی واردات ما ۲۰ تا ۳۰ ميليارد دلار بود اما طی سال‌های اخير اين رقم بين ۶۰ تا ۸۰ ميليارد دلار بوده است که اين رقم به افزايش جمعيت کشور هم مربوط نيست زيرا رشد جمعيت کشور با کاهش رشد همراه بوده است.

رئيس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: با هزينه‌های کمتری می‌شود کشور را اداره کرد و برای اينکه هزينه‌ها کمتر شود بايد به حمايت از توليدات داخلی بپردازيم.

وی با تاکيد بر اينکه ظرفيت نخبگان و ساختار جامعه علاقمند به موضوع توليد به خصوص توليد نيازهای اساسی مردم است، گفت: با توجه به تحريم و فشار مضاعف از سوی درندگان بين المللی بر ملت ايران عقل حکم می‌کند در مسائل استراتژيک به يک خودکفايی ملی برسيم.

رئيس قوه مقننه اضافه کرد: اگر در اين بخش اراده‌ها جمع شود راحت‌تر می‌توانيم با کشور‌های ديگر وارد بحث و مذاکره شويم.

لاريجانی بيان داشت: متاسفانه در نوسانات اخير کشور غربی‌ها آدرس‌های غلط گرفتند و بيانات اخير مقام معظم رهبری نشان دادند بايد از ظرفيت‌های به وجود آمده در اين زمان در جهت رشد توليد داخلی استفاده شود که البته بايد بستر‌ها برای اين کار فراهم شود.

اراده قوی مسئولان برای حمايت از توليدات داخلی

وی بااشاره به اينکه در کل کشور بايد مسئولان اراده قوی در حمايت از توليد کندگان داخلی داشته باشند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند بايد از سياست‌های اصل ۴۴ برای توانمند سازی بخش خصوصی استفاده شود.

نماينده قم درمجلس ادامه داد: معلوم نيست بايد به چه زبانی گفته شود تا اين شرايط فراهم شود زيرا که در اين زمينه قانون تصويب شده، سند چشم انداز وجود دارد و تنها برای تحقق اين امر بايد همت کرد.

لاريجانی خطاب به توليد کنندگان داخلی گفت: در سال‌های آينده شرايط به سمتی که شما کار بهتر داشته باشيد فراهم خواهد شد و شايد اين فرصت بوجود آمده يک فرصت طلايی برای تحقق اين امر باشد.

وی با بيان اينکه حمايت از توليد داخلی هم از لحاظ اقتصادی و هم سياسی برای کشور منفعت دارد بيان داشت: ما زمانی می‌توانيم از خود دفاع کنيم که در تامين نياز‌های اوليه روی پای خود بايستيم.

رئيس مجلس در ادامه ظرفيت اسمی توليد مرغ در کشور را خوب ارزيابی کرد و گفت اين مقدار برای کشور کفايت می‌کند و فقط بايد از سرمايه گزاران و توليد کنندگان اين بخش با ارائه تسهيلات بانکی و ارزی حمايت لازم صورت گيرد.

با مردم رو راست‌تر و راحت‌تر صحبت کنيم

لاريجانی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بايد نگاه در حل مسائل علمی باشد و با ثبات گام برداريم و راه حل اين است که با مردم رو راست‌تر و راحت‌تر صحبت کنيم و در آنجا که نياز است برای توليد کنندگان سرمايه‌ای فراهم شود به آن‌ها کمک کنيم.

وی در ادامه با اشاره به اينکه صندوق توسعه ملی از پشتوانه خوبی برخوردار است، بيان داشت: در قانون بودجه امسال ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و ۱۰ درصد هم به بخش صنعت اختصاص يافته است که بايد تلاش شود سيستم بانکی تسهيلاتی با يارانه لازم در اختيار توليدکنندگان قرا دهد.

رئيس قوه مقننه افزود: در بودجه سال آينده برای بخش توليد ظرفيت‌های بيشتری در نظر خواهيم گرفت و و با توجه به سال حمايت از توليد ملی طرحی در مجلس برای تسريع حقوق کسب و کار و حل مشکلات صنايع در دست اقدام است.

وی در پاسخ به سخنان رئيس هئيت مديره کشتارگاه صنعتی بهاران قم که از نمايندگان و رئيس مجلس درخواست کرد با توجه به مشکلات موجود در کشور، استيضاح وزير جهاد کشاورزی را انجام ندهند که اگر اين کار انجام شود با انتخاب سرپرست برای اين وزارتخانه وضع بد‌تر خواهد شد، گفت: مثل اينکه ما را به دليل ديگری به اينجا دعوت کرده بوديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016