جمعه 28 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمانو: ادعای ایران در مورد نفوذ خرابکاران در آژانس بی اساس است

راديو فردا ـ مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه،۲۶ مهرماه، اظهارات مقام‌های ايرانی درباره «نفوذ خرابکاران و تروریست ها» در این نهاد، را بی اساس خواند.

به‌ گزارش رويترز، يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی که روز چهارشنبه در مرکز پژوهشی «چتم هاوس» در لندن سخن می‌گفت، در برابر پرسشی درباره ادعای ايران مبنی بر جاسوسی بازرسان آژانس و نفوذ خرابکاران و تروریست ها در این نهاد، گفت که «برخی اوقات نبايد با پاسخ رسمی به اين‌گونه ادعاها، به آن اعتبار داد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علاء‌الدین بروجردی،رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در گزارشی که روز جمعه، ۳۱ شهریورماه، منتشر شد ، آژانس را متهم به همکاری با «تروریست‌ها» کرده بود.

فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نیز، پنجشنبه، ۳۰ شهریور ماه، ادعا کرد که «جاسوسان غربی در آژانس» نفوذ کرده اند.

مدیر کل آژانس همچنین ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر مذاکرات هسته ای با ایران، از سرگرفته شود ولی زمان مشخصی برای این امر تعیین کرد.

به گزارش رویترز، یک دیپلمات غربی در وین می گوید که تاکنون علیرغم تلاش های آژانس، تهران زمانی را برای از سرگیری مذاکرات هسته ای تعیین نکرده و تاخیر برای برگزاری مذاکرات از جانبه ایران است. آخرین دور مذاکرات هسته ای در ماه اوت صورت گرفته است.

آقای آمانو، همچنين تاييد کرد که اطلاعات ماهواره‌ای نشان می‌دهد که فعاليت‌های شديدی در مجتمع نظامی پارچين در جريان است.

برپايه گزارش‌های آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، ممکن است در يک دهه گذشته، ايران در تاسيسات نظامی پارچين دست به آزمايش چاشنی انفجاری بمب اتمی زده باشد.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی می‌گويد احتمال فعاليت‌هايی برای پاکسازی در پارچين و از بين‌بردن شواهد وجود دارد. جمهوری اسلامی ايران، تا کنون درخواست‌های مکرر آژانس برای بازديد از مجتمع نظامی پارچين را رد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016