جمعه 28 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گذر صادرات غيرنفتی دولت‌های نهم و دهم از۲۵۰ ميليارد دلار

وزير صنعت، معدن و تجارت در آستانه ۲۹ مهرماه، روز ملی صادرات با استناد به آمارهای رسمی گفت: پيش بينی می شود مجموع ارزش صادرات غيرنفتی با احتساب ميعانات‌گازی طی دولت های نهم و دهم بالغ بر ۲۵۰ ميليارد دلار شود.

به گزارش ايسنا، مهدی غضنفری با بيان اينکه کل صادرات غيرنفتی با احتساب ميعانات گازی در پايان شش ماه نخست سال ۹۱ با رشد ۳۰ درصدی، از ۲۱ ميليارد دلار عبور کرده تصريح کرد: با توجه به پيش بينی‌های صورت گرفته و رشدی که در ماه‌های اخير در روند صادرات کالاهای غير نفتی شاهد بوديم انتظار می‌رود اين ميزان در پايان امسال از مرز ۵۰ ميليارد دلار گذر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد براينکه رشد ۱۴۹ درصدی ارزش صادرات غير نفتی فراتر از اهداف برنامه چهارم توسعه بوده، تصريح کرد: از ابتدای سال ۸۴ تا پايان سال ۹۰ بالغ بر ۱۷۵ ميليارد دلار صادرات غيرنفتی (با احتساب ميعانات گازی) محقق شده و رقم خدمات فنی و مهندسی صادر شده نيز حدود ۲۰ ميليارد دلار بوده است.

غضنفری ابراز اميدواری کرد: رقم ۲۵۰ ميليارد دلار صادرات غير نفتی در يک دوره هشت ساله (تا پايان دولت دهم) محقق شود که اين امر نشان از کارنامه موفق دولت در اين حوزه و به بار نشستن اقدامات انجام شده برای کاهش وابستگی به صادرات نفت دارد.

وزير صنعت معدن و تجارت افزود: رشد صادرات غيرنفتی درشرايطی محقق می شود که غرب با انواع تحريم و فشارهای ناجوانمردانه به اقتصاد ايران درتلاش است تا مانع تداوم تعاملات ايران با ديگر کشورهای جهان شود.

تقدير از نزديک به ۵۰ صادر کننده نمونه

غضنفری همچنين با گراميداشت ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات ، گفت که دراين مراسم که عصر روز شنبه (فردا) برگزار می شود، نزديک به ۵۰ صادر کننده مورد تقدير قرار می گيرند.

وی يادآور شد: بيش از ۹۰ درصد از منتخبين شانزدهمين روز ملی صادرات شرکت های غير دولتی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی توليد و تجارت ايران، وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای اولين بار از ميان منتخبين چهار شرکت واجد شرايط صادر کننده ممتاز ملی شده اند، اين شرکت ها در کارنامه خود سابقه پنج مورد انتخاب به عنوان صادر کننده نمونه را در سال های قبل دارند.

وی افزود: در راستای اجرای احکام برنامه پنجم توسعه وجهت گيری دولت به سمت توسعه صادرات با ارزش افزوده و فناوری بالا وحمايت از صادرات محصولات تجاری تحت برند، شاخص های برند سازی و فناوری در کالاهای صادراتی از ضريب ويژه در رتبه بندی شرکت ها درسال جاری برخوردار بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016