یکشنبه 30 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اژه ای: بازدید رئیس‌جمهوری از زندان اوین مسأله‌ای فرعی است

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره نامه محمود احمدی‌نژاد خطاب به رئیس قوه قضایی مبنی بر بازدید از زندان اوین گفت: همان طور که استحضار دارید نامه‌ دیروز به دکتر احمدی‌نژاد رسانه‌ای شد که رئیس قوه قضائیه به این نامه پاسخ داده است.

وی گفت: در شرایط خاصی که امروز کشور با آن روبه‌رو است و اولویت کشور مسائل اقتصادی است و باید معیشت مردم دغدغه همه مسئولان باشد باید حواسمان را جمع کنیم و همه هم و غم خود را برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بگذاریم.

اژه‌ای گفت: تلاش ما باید برای رفع گرانی و کنترل بازار باشد. و حواسمان به این باشد که مشغول مسائل فرعی نشویم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به نظر ما بازدید از زندان اوین مسئله‌ای فرعی است همان طور که قبلاً هم گفتم رفتن به زندان اوین یا هر زندان دیگر باید تابع ضوابط و مقررات باشد و در صورت عملکرد به ضوابط امکانپذیر است.

یو تصریح کرد: همه باید به رعایت قانون ملتزم باشیم و به تبع آن به این درخواست پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: ما باید از یکسری از اقدامات اجتناب کنیم به گونه‌ای که امروز کشور در آستانه برگزاری انتخابات است و مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که باید همه تلاش کنند تا فضای کشور آرام باشد. و از هر مسئله‌ای که موجب التهاب شود پرهیز کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسنی اژه‌ای گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هر کسی که خواسته است از زندانی بازرسی کند بر اساس ضوابط اقدام شده و اگر خلاف آن بوده به آن درخواست توجهی نشده است البته در سطح ریاست جمهوری تاکنون چنین تقاضایی نداشتیم.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از منتسبین به آقای احمدی نژاد در زندان و در حال تحمل کیفر است. در این شرایط که ۷ سال از ریاست جموری گذشته و تقاضایی مبنی بر بازدید از زندان نشده است و اینکه در پایان دوره بخواهند از زندان اوین بازدید کنند ممکن است شائبه سیاسی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر اندکی مصلحت‌اندیشی کنیم می‌بینم که در این شرایط بازدید از زندان اوین مناسب نیست.زیرا ممکن است برای عده‌ای از مردم این شائبه پیش آید که چرا به جای رسیدگی به مسئله ارز و بازار رئیس جمهوری قرار است به زندان اوین برود.

وی همچنین درباره پاسخ رئیس قوه قضاییه به نامه رئیس جمهوری گفت: علی‌الحال به نامه وی پاسخ داده شده است و بر اساس ضوابط و مقررات اقدام می‌شود اما به طبع باید مصلحت‌اندیش شود که در شرایط موجود چه کاری صحیح است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016