شنبه 6 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت انگليس با درخواست آمريکا در مورد استفاده از پايگاه‌های خود برای حمله به ايران

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir): لندن با درخواست غير رسمی واشنگتن برای استفاده از پايگاه‌های نظامی‌ انگلستان در نقاط مختلف جهان مخالفت کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل «انتخاب» به نقل از روزنامه انگليسی گاردين،‌ درخواست واشنگتن با هدف تقويت نيروی نظامی آمريکا برای رويارويی با آنچه «تهديدهای احتمالی ايران» ناميده شده،‌ مطرح شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديپلمات‌های آمريکايی از انگليس درخواست کرده‌اند تا پايگاه‌های نظامی خود در خليج فارس و همچنين پايگاه‌های هوايی‌اش در دو جزيره آسانسيون، واقع در اقيانوس اطلس و «ديه‌گو گارسيا» در اقيانوس هند، را در اختيار آمريکا قرار دهد.

اين روزنامه می‌افزايد اين درخواست در راستای مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی مطرح شده است.

طبق اين گزارش، وزرای انگليسی با استناد به پيش‌نويس حکم دادستانی بريتانيا تأکيد کرده‌اند که اين اقدام غيرقانونی است و به همين دليل از قبول آن سر باز زده‌اند.

در اين پيش‌نويس آمده است که کمک‌رسانی به نيروهای نظامی‌‌ای که خود را برای «حمله‌ای بازدارنده» آماده می‌کنند «به وضوح» ناقض قوانين بين‌المللی است. گاردين می‌افزايد که اين پيش‌نويس نشان می‌دهد که از نظر بريتانيا، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی در حال حاضر «تهديدی روشن» به شمار نمی‌آيد.

بر اساس اين گزارش، انگليس گفته است که آماده‌سازی آمريکا برای حمله بازدارنده، ممکن است ناقض قوانين بين‌المللی باشد،‌زيرا برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران در حال حاضر تهديدی فوری و روشن به شمار نمی‌آيد.

منابع آگاه به گاردين گفته‌اند که ايالات متحده درخواست خود را هنوز به طور رسمی به دولت بريتانيا ابلاغ نکرده است.

با اين‌ حال، به گفته اين روزنامه، به نظر می‌رسد بريتانيا با خودداری از حمايت آشکار از تقويت نظامی ايالات متحده، تصميم دارد که تنها در صورت بروز درگيری وارد عمل شود.

سخنگوی وزارت خارجه انگليس در اين خصوص به گاردين گفت که لندن در حال حاضر به گزينه نظامی عليه ايران فکر نمی‌کند. با اين ‌حال، تأکيد کرد که همه گزينه‌ها همچنان بر روی ميز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016