شنبه 6 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جمعی از خانواده های زندانيان سياسی به صادق لاريجانی: در زندانها چه می‌گذرد که نسرين ستوده مجبور به اعتصاب غذا شده؟


کلمه:
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله الذی ليس لقضائه دافع و لا لعطائه مانع و لا کصنعه صنع صانع و هو الجواد الواسع

جناب آقای صادق لاريجانی
رئيس محترم قوه قضائيه
سلام عليکم
در ماه ذی الحجه و در آستانه روز عرفه و اعياد مبارک قربان و غدير قرار داريم و اين مناسبت های نيکو که هر يک سرشار از معارف والا و دقائق و ظرايف بسيار است، ما را برآن می دارد که از باب اتمام حجت بار ديگر دردهای خود را از جانب دولتی ابراز داريم که نه تنها کريمه نيست بلکه به دليل ارتکاب گناهان کبيره چون دروغ و تهمت و غيبت و فريب و رعايت نکردن حق الناس، ذلّت و فرودستی و تنگ دستی را برای ملتش به ارمغان آورده است.
دردهای مضاعفی که طی سال های پس از کودتا، نه تنها بر جسم و تن ما بلکه بر جانمان ريخته و می ريزد و ما را به حيرت و افسوس وامی دارد که چگونه زمام داران ما به جای رعايت حقوق مردمانشان برای ديگران دل می سوزانند و زهر دروغ و نيرنگ و فلاکت و مذلّت را جرعه جرعه در کام شهروندان نجيب ايرانی می ريزند! ما در تعجبيم که حکومتگران ما انديشه نمی کنند که در سال های آتی قرار است بر کدامين مردمان و با کدام اعتماد متقابل ، فرمان برانند و شگفت زده ايم که در عصر حاضر که مستبدترين حاکمان در عالم برای ماندگاری در قدرتشان، خود را ملزم به رعايت اصول دموکراسی می دانند، اين ميزان بی عدالتی و عدول از موازين اوليه دموکراسی و پای بندی به حقوق بشر و رعايت انسان در ديار مدعيان پيروی از سيره علوی چگونه ممکن است؟!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس محترم قوه قضائيه
شما بيش از هر کس ديگر به دليل منصب و موقعيتتان نسبت به مظالمی که طی سال های پس از کودتای ۸۸ در دادگاه های کشورمان به مظلومين مبرّا از هرگونه جرم و اتهام روا داشته شده است، آگاهيد و در روزهای اول انتصابتان به رياست قوه قضائيه در مقابل چشم و گوش ميليون ها ايرانی اعلام کرديد که برای اجرای مرّ قانون آمده ايد اما متأسفانه روند بی قانونی هم چنان ادامه يافته و ادامه دارد. تا آن جا که نه تنها شهروندان عادی و فعالان سياسی و مدنی به جرم نقد و اعتراض مدنی و قانونی به مجازات های سنگين گرفتار آمده اند، بلکه وکلای آزاده ايشان نيز به جرم دفاع از حقيقت زندانی و محکوم شده اند و آن چنان بی عدالتی ها ساری و جاری شده که يک وکيل زن که وجه مادرانگی اش اين روزها چشمگيرتر از همه نقش های اجتماعی، حقوقی و مدنی اوست، تنها برای تضمين حقوق اوليه خانواده اش، خانواده يک زندانی سياسی، مجبور به اعتصاب غذا شده است. نسرين ستوده مدافع حقوق بشر و مدافع حقوق کودکان، در سطح داخلی و بين المللی انسان شناخته شده ای است و بر هيچ کس پوشيده نيست که اين زن براساس اصول انسانی و براساس سوگندی که خورده است، دفاع از حقوق مظلومان دربند را عهده دار گشته و به همين جرم بزرگ راهی زندان شده است.

نسرين ستوده وکيلی است که نسبت به مواد قانونی اشراف کامل دارد. جای بسی تأسف است که ايشان از اجرای قانون در کشورش و در زندان جمهوری اسلامی بدان پايه نااميد شود که تنها گوهر وجودی اش يعنی سلامتی را، با اعتصاب غذا برای استيفای حقوق خود و خانواده اش به مخاطره اندازد.

جناب آقای لاريجانی
ما جمعی از خانواده های زندانيان سياسی ضمن اعلام نگرانی مجدد از وضعيت کليه زندانيان سياسی و تبعيدی ها در سلول های انفرادی، بندهای عمومی و پديده جديد قرنطينه و ايزوله و انفرادی حين اجرای حکم و با ابراز تأسف جدی از شرايط غيرقانونی اعمال شده بر زوج های محروم از ملاقات با همسرانشان، در آستانه بزرگترين عيد مسلمين(قربان) و بزرگترين عيد شيعيان(غدير) انتظار داريم نسبت به اعاده حقوق حداقلی عزيزانمان توجه و رسيدگی فوری شود و اينک که اجازه بازديد رئيس قوه مجريه، که خود پيشتاز در بی عدالتی و سرپيچی و فرار از قانون است، داده نمی شود، لااقل نسبت به رفع شدائد و ضوابط غيرقانونی جاری اقدام عاجل به عمل آيد.

و لله عاقبة الامور
جمعی از خانواده های زندانيان سياسی
۲/۸/۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016