گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
5 آبان» بحران اعتماد، چشم اسفنديار اپوزيسيون، مسعود نقرهکار29 مهر» "حس حقارت عباس میرزائی" و روشنفکری ما، مسعود نقره کار 6 مهر» افول "توهمهای احمدینژادی"، مسعود نقرهکار 9 شهریور» اهل قلم و "آهوی جوان کوير دور"، مسعود نقرهکار 6 شهریور» واشنگتن دی.سی: دو سخنرانی مسعود نقره کار درباره کشتار ۶۷ و روشنفکرستيزی، ۱۵ و ۱۷ سپتامبر
بخوانید!
9 بهمن » جزییات بیشتری از جلسه شورایعالی امنیت ملی برای بررسی دلایل درگذشت آیتالله هاشمی
9 بهمن » چه کسی دستور پلمپ دفاتر مشاوران آیتالله هاشمی رفسنجانی را صادر کرد؟
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! علت بر آشفتگی بابک امير خسروی و هجمه اعضای اتحاد جمهوری خواهان چيست؟ مسعود نقره کار• اگر حرف نادرست است چرا از کس و کسانی که در اتحاد جمهوريخواهان خواستار سازش با ولی فقيه و حکومت اسلامی هستند اعلام برائت می کنيد؟ شما نا صادقانه مساله ای را به من نسبت داده ايد و اطراف اش درس اخلاق و انصاف بساط کرده ايد که مورد بحث من نبوده و نيست
" ......آقای نقره کار! بی پرده بگويم، احساس من اين است که نگرانی واقعیِ شمانه چندان ازحرف آقای فرخ نگهدار، بل ازاستقبالی است که طيف چشمگيری از جريانات سبز واصلاح طلب وملی ـ مذهبی وروزنامه نگاران فرهيخته وپرارزش درون کشور، درهمايش اخيرِاجا کردند و با مشارکت فعال دربحث ها وميزگردها وسخنرانی هايشان، وباحضورِخود؛ اجا راهمچون نيروی معتبر وقابل احترام اپوزيسيون خارج کشوربرگزيده اند........" ايشان در مطلب اش با عنوان "نبود انصاف و اخلاق در گفتار آقای نقره کار" مدعی ست که من در مورد نقش اجا در اپوزيسيون خارج از کشور داوری کردم و معتقد است نظر يک نفر ناظر در همايش اجا ( يعنی فرخ نگهدار) را به کل اجا تعميم دادم و به داوری در مورد اجا نشستم . لازم می دانم به اختصار چند تذکار در رابطه با ادعای ايشان مطرح کنم : ۱- من در مقاله ام به نقش اتحاد جمهوری خواهان ايران در رابطه با سازش با حکومت اسلامی ، و نيز نقش مواضع سياسی اين اتحاد در رابطه با بروز و تداوم بحران اعتماد در اپوزيسيون حتی اشاره هم نکرده ام چه رسد به داوری . اين برداشت و برخورد که من نظر نگهدار را به کل اجا تعميم دادم نادرست است. ۲- من در مقاله ام به اين دليل به " افراد و عناصر" ی از اين اتحاد اشاره کردم که نقش فرد را در تداوم بحران اعتماد در اپوزيسيون نشان داده باشم و برای نمونه به يک سخنرانی در همايش پنجم اتحاد اشاره کردم . برای نمونه هم بخشی از اين فراز از سخن فرخ نگهدار را آوردم : خب می بينيد چه کسی معلم انصاف و اخلاق، و پيشکسوت و رئيس سنی ِاتحاد جمهوری خواهان ايران است؟ ۳- و بالاخره اينکه انصاف و اخلاق سياسی در قاموس شناخته شده ی بابک امير خسروی ، جدا از روش و منشی که در اين کوتاه پاسخ اشاره کردم ، اين معنا نيز دارد که يعنی : اعلام برائت از موضوع مورد بحث ( نقش افراد و عناصری مثل فرخ نگهدار در بروز و تداوم بحران اعتماد ) و سپس جايگزين کردن يک ذهنيت متوهمانه به جای آن ( داوری من در مورد مواضع سياسی اتحاد جمهوری خواهان در مقاله ی " بحران اعتماد.....") آيا اين مصداق حکايت "چوب و گربه" نيست؟ در همين زمينه: Copyright: gooya.com 2016
|