یکشنبه 7 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: بستن تنگه هرمز و تحريم ها ارتباطی باهم ندارد

مهر ـ وزير دفاع در پاسخ به اين سوال که آيا ايران در پاسخ به تحريم‌ها تنگه هرمز را می‌بندد يا خير؟ گفت: اين دو موضوع ربطی به هم ندارند و کاملا از هم مجزا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد وحيدی وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح در حاشيه همايش گراميداشت هفته پدافند غيرعامل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا ايران در پاسخ تحريم‌ها تنگه هرمز را می‌بندد يا خير گفت: اين دو موضوع ربطی به هم ندارند و کاملا از هم مجزا هستند.

وی افزود: تحريم‌های امروز ناعادلانه است اما برای ما باعث ايجاد توانمندی رو به جلو و خوبی شده است. ما به اندازه کافی قدرتمند هستيم و می‌توانيم با قدرت از اين تحريم‌ها عبور کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير دفاع در خصوص نقش رسانه‌ها در پدافند غيرعامل اظهار داشت: رسانه‌ها به جهت فرهنگ‌سازی، توليد فکر و انديشه در جامعه و به لحاظ آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در پدافند غيرعامل دارند.

سردار وحيدی در پايان تاکيد کرد: رسانه‌ها خود يکی از موضوعات اصلی پدافند غيرعامل هستند و آنچه بايد در هر حوزه‌ای پايدار باشد فعاليت‌های رسانه‌ای است.

تحريم های اعمالی عليه ايران با هدف محدود کردن مسائل هسته ای نيست

بنابراين گزارش، سردار احمد وحيدی در سخنانی در همايش ملی پدافند غيرعامل جوهره پدافند غيرعامل را مقاومت دانست و گفت: پدافند غيرعامل، يک عنصر انفعالی نيست.

وی اقتصاد مقاومتی را عاملی موثر در پدافند غير عامل بيان کرد و افزود: امروز دشمن به همان اندازه که شبکه های تلويزيونی را هدف قرار داده مسائل اقتصادی را نيز هدف قرار داده است.

وی گفت: تحريم هايی که اعمال می شود با هدف محدود کردن مسائل هسته ای نيست، بلکه دشمن مسائل اقتصادی را برای ضربه زدن انتخاب کرده است.

وزيردفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح افزود: اگر با اقتصاد مقاومتی بتوانيم حلقه آخر مقاومت را شکل دهيم، برنده ايم.

سردار وحيدی با بيان اينکه در پدافند غيرعامل خود اتکايی بسيار مهم و موثر است، گفت: وقتی زنجيره تامين متکی به خودمان باشد، اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

وزيردفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح گفت: امروز اگر جنگ ماهواره ها مطرح است، اين تجهيزات فقط سلاح نيست، بلکه تعيين کننده روابط بين الملل است.

سردار وحيدی با اشاره به قطع شبکه های ماهواره ای در کشور افزود: اين بخشی از جنگ غرب با ما است.

وی با بيان اينکه پدافند سپر موشکی که امروز آمريکا در دنيا دنبال می کند، فقط يک شبکه پدافندی را شکل نمی دهد، گفت:‌ اين موضوع در تاثيرگذاری قدرت نظامی و همچنين روابط بين الملل موثر است.

وزير دفاع افزود: در قدرت نظامی ناچاريم که ابعاد آن را بازشناسی کنيم و جايگاه خود را در آن بيابيم.

سردار وحيدی با بيان اينکه در قرن اخير ۲۰۰ ميليون انسان در جنگ هايی که همه ريشه غربی دارد، کشته شدند، گفت: ‌توان دريايی ناوهای هواپيمابر آمريکا از ۱۳ کشور بيشتر است و اکنون نيز سلاح های کشتار جمعی آنها بی محابا به جلو حرکت می کند.

وی افزود: شايد سلاح های آينده از سلاح های هسته ای امروز ، پيشرفته تر باشد.

سردار وحيدی گفت: در دوره جنگ سرد تلاش بر اين بود که با به رخ کشيدن قدرت نظامی و بدون جنگ کشورها تسليم شوند که تا حدی موفق بودند، اما زورمداری کشورهای غربی به ويژه آمريکا بعد از فروپاشی شوروی حوزه های جنگ را پديد آورد از جمله جنگ های يوگسلاوی، عراق و افغانستان.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بيان اينکه صحنه جهان را کسانی هدايت می کنند که استفاده از زور آشکار برای آنها طبيعی شده است افزود: اکنون، بايد درباره مفهوم جامع توان نظامی خوب بينديشيم.

سردار وحيدی با تقسيم بندی توان نظامی به دو بخش پدافند عامل و غيرعامل گفت: پدافند غيرعامل، رکن مهمی در تکميل حلقه قدرت نظامی است .

وی با بيان اينکه در برخی موارد پدافند غيرعامل در عرصه بازدارندگی جايگاه بالاتری از پدافند عامل دارد، افزود: بايد اقرار کنيم در اين دوران از پدافند غيرعامل تا حدی غفلت کرده ايم.

وزيردفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بيان اينکه پدافند غيرعامل را بايد در ابعاد مختلف آن ببينيم، گفت: در شناخت طرح های پدافند غيرعامل، شناخت مجموعه تهديدها موضوع مهمی است .

وی افزود: پدافند غيرعامل، نوعی نگاه به مسائل است و اگر اين نگاه، نهادينه و عميق شود، خود به خود بخشی از مسائل در حوزه پدافند غيرعامل حل خواهد شد.

سردار وحيدی، موفقيت ها در اين حوزه را ناشی از نگاه توسعه ای به پدافند غيرعامل در همه عرصه ها دانست.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بيان اينکه پدافند غيرعامل می تواند شکل دهنده مسائل در حوزه جغرافيا و محيط باشد، افزود: اگر آمايش سرزمين با نگاه پدافند غيرعامل باشد، دستاورد خوبی خواهد داشت، در غير اين صورت موفق نخواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016