دوشنبه 8 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جزايری: تهيه مدل دفاع سايبری با مختصات بومی در دستور کار قرار گيرد


ايسنا ـ معاون ستادکل نيروهای مسلح گفت: رصد تهديدات عليه زيرساخت‌های امنيت ملی کشور و مقاومت و مقابله هوشمندانه با آن، نقطه موفقيت پدافند غيرعامل در جمهوری اسلامی ايران است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايری با گراميداشت فرارسيدن هشتم آبان‌ماه - روز پدافند غيرعامل - اظهار کرد: روز پدافند غيرعامل فرصت مغتنمی است تا بتوان در فضايی علمی و کارشناسانه و با نگاهی واقع‌بينانه به تهديدات فراروی انقلاب و ميهن اسلامی به يافتن الگوهای بومی مؤثر و موفق در مقابله با خطرات و تهديدات قابل تصور‌ عليه کشور پرداخت.

معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعی ستادکل نيروهای مسلح افزود: تعامل و هم‌افزايی بين حوزه‌های مسئول در عرصه دفاع عامل و دفاع غيرعامل و دستيابی به الگوهای بومی پيشرفته، مدرن و کارآمد در امور پدافندی، ارتقای توان بازدارندگی و عمق بخشی اقتدار ملی در عرصه‌های سخت و نرم برای رويارويی پيروزمندانه برابر تهديدات از جمله اقدامات موثری است که مورد اهتمام جدی نيروهای مسلح و سامانه‌های پدافندی غيرعامل قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با ابراز خرسندی از اقدامات پيش‌برنده و رو به جلوی کشور در حوزه پدافند غيرعامل و برشمردن اولويت‌ها و ضرورت‌های اين عرصه تصريح کرد: رصد مستمر تهديدات دشمن عليه جمهوری اسلامی ايران نشان می‌دهد تهديدات سايبری عليه زيرساخت‌های امنيت ملی کشور در راهبرد خصومت‌ورزی دشمنان، جايگاه و سهم ويژه‌ای يافته و ضروری است متناسب با شرايط امروز کشور مدل دفاع سايبری با مختصات بومی بعنوان يک اولويت جدی در دستور کار قرار گيرد.

معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعی ستادکل نيروهای مسلح با اشاره به اهميت تعامل، هماهنگی و همکاری دستگاهها و مراجع مسئول و مؤثر در حوزه پدافند غيرعامل تصريح کرد: تشکيل قرارگاه دفاع سايبری برای اجرايی کردن سياست‌های نظام در اين زمينه يک فرصت و ظرفيت راهبردی را ايجاد خواهد کرد.

رييس ستاد تبليغات دفاعی کشور، مرزبندی و رعايت حدود و ثغور ماموريت‌ها و وظايف سازمانها و نهادهای همسو از جمله مديريت بحران و سازمان پدافند غيرعامل در صحنه دفاع غيرعامل را امری مهم توصيف کرد و گفت: لزوم استفاده حداکثری و بهينه از ظرفيت‌ها و توانمنديهای ملی در مواقع بحران هيچگاه نبايد منجر به ناهماهنگی و تزلزل اقدامات بين بخشی شود؛ بنابراين هماهنگی و رعايت حدود وظايف و مسئوليت‌ها مطمئناً نقاط اميد دشمن را به یأس منتهی خواهد کرد.

جزايری طراحی مدل‌های جديد و هوشمند دفاعی در ساختار دفاعی کشور در چارچوب الزامات و مبانی علمی و متناسب با شرايط کشور و توجه به مختصات تهديدات دشمن را امری خردمندانه ارزيابی و تاکيد کرد: وجود نخبگان و متخصصان بومی در جامعه علمی و دانشگاهی کشور پشتوانه بسيار غنی و تعيين‌کننده‌ای است که هم‌اکنون سازمانهای متولی پدافند غيرعامل در اين راستا نگاه خود را به آن معطوف کرده‌اند و ان‌شاءالله مردم ايران در آينده نزديک شاهد نتايج نقش‌آفرينی و مجاهدت آنان در اين زمينه خواهند بود.

وی با تقدير از اقدامات و برنامه‌های سازمان پدافند غيرعامل کشور در راستای نهادينه‌سازی فرهنگ دفاع غيرعامل کشور و فعال کردن قرارگاههای چندگانه خاطرنشان کرد: توسعه امن و پايداری بومی بعنوان يک نياز دائمی و حياتی موضوعی است که بايد حيطه آن همه پروژه‌های ملی را در برگيرد.

معاون ستاد کل نيروهای مسلح در پايان، برگزاری همايش گراميداشت روز پدافند غيرعامل را گامی مثبت و تاثيرگذار در راستای تحقق منويات و فرامين مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در زمينه ساماندهی و روزآمدسازی سامانه دفاع غيرعامل کشور دانست و گفت: دشمنان ملت ايران بويژه آمريکا و رژيم صهيونيستی و حاميان پروژه تحريم و تهديد بايد بدانند جمهوری اسلامی به برکت الطاف الهی و پشتوانه مردمی خود و برخورداری از منابع انسانی قوی بويژه جوانانی متعهد، خود اتکاء، هوشمند و ورزيده و با انگيزه تهديد‌ها را به فرصتی برای ارتقای بازدارندگی و پايداری‌ها و نيز شکوفايی، پيشرفت و عبور افتخارآميز از موانع و گردنه‌های صعب‌العبور تاريخی قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016