سه شنبه 4 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا: شرکت ملی نفت به سپاه وابستگی دارد

بی بی سی ـ وزارت دارايی آمريکا در گزارشی شرکت ملی نفت ايران را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط دانسته است.

اين وزارتخانه در گزارش خود خطاب به کنگره ايالات متحده عنوان کرده که نفوذ سپاه پاسداران در شرکت ملی نفت ايران، به خصوص از زمان انتصاب سردار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء سپاه به وزارت نفت افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس، ميلياردها دلار پروژه مربوط به بخش انرژی ايران بدون هيچ گونه رقابتی در اختيار قرارگاه خاتم الانبياء قرار گرفته است.

بر اين اساس، ايالات متحده می تواند بانک ها و موسسه های مالی خارجی طرف معامله با شرکت ملی نفت ايران را از دسترسی به بازارهای مالی آمريکا منع کند.

از سوی ديگر، وزارت دارايی آمريکا اعلام کرد به شواهد کافی برای مرتبط دانستن شرکت ملی نفتکش ايران به سپاه پاسداران دست پيدا نکرده است.

وزارت دارايی آمريکا بر اساس قانون "کاهش تهديدهای ايران و حقوق بشر در سوريه" که اوت امسال به تصويب رسيد، موظف بود به کنگره اين کشور درباره احتمال ارتباط شرکت های ملی نفت و نفتکش ايران به سپاه پاسداران گزارش دهد.

هر دو شرکت که به دولت ايران تعلق دارند، پيش تر بر اساس بخشنامه های اجرايی رئيس جمهوری آمريکا مورد تحريم قرار گرفته بودند.

گزارش تازه وزارت دارايی آمريکا راه را برای تحريم بانک های خارجی و شهروندان خارجی طرف همکاری با شرکت ملی نفت ايران هموار می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016