سه شنبه 9 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست: کافی است ۱+۵ حقوق هسته‌ای ما را به رسميت بشناسد؛ مشکل حل است

ايسنا ـ سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان با اشاره به برخی تلاش‌ها از سوی ۱+۵ برای ارائه ايده‌ها و پيشنهادهای جديد به ايران گفت: اگر ۱+۵ رويکرد منطقی داشته باشد، مساله حل است.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره گفت‌وگوهای معاونان جليلی و اشتون و احتمال گفت‌وگوی تلفنی ميان دبير شورای عالی امنيت ملی ايران و رييس سياست‌ خارجی اتحاديه اروپا گفت: همان‌طور که در اخبار هم آمد بين علی باقری و اشميد تماسی تلفنی برقرار شد و چنانچه تماسی بين آقای جليلی و خانم اشتون صورت گيرد اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره برخی اخبار مبنی بر اينکه ۱+۵ در حال تهيه بسته پيشنهادی با رويکرد جديدی است که در مذاکرات آتی به ايران ارائه شود، اظهار کرد: اخبار متعددی درباره بحث مذاکرات ايران و ۱+۵ منتشر می‌شود که هيچ کدام تا وقتی به طور رسمی در مذاکره با هيات ايران مطرح نشود قابل توجه نيست. گفت‌وگوها در مذاکرات قبلی شفاف بوده است و تيم هسته‌يی ما نقطه‌نظرات‌شان را ارائه کرده است و پيشنهادهای مختلفی را نيز ارائه داده و منتظر پاسخ طرف مقابل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر ۱+۵ با رويکرد منطقی وارد شود مساله حل می‌شود،‌ کافی است حقوق هسته‌يی ايران و حق داشتن چرخه سوخت برای فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌يی به رسميت شناخته شود، آن وقت مشکلات حل می‌شود.

وی همچنين درباره ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر نقض حقوق بشر در ايران گفت: ادعای رسانه‌های غربی درباره نقض حقوق بشر در ايران درست نيست. آنها خودشان بيشترين نقض حقوق بشر را دارند و کشورهای غربی در اين باره سرآمد هستند. ما معتقديم تکليف آمريکا را خدا بايد روشن کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امور خارجه درباره طرح جديدی که گفته می‌شود از سوی اخضر ابراهيمی برای سوريه در حال تهيه است، اظهار کرد: درباره طرح آتش‌بس شاهديم که تلاش زيادی برای اين مساله صورت گرفت و شايد اين طرح يک گام به جلو برای رسيدن به شرايط بهتر بود. نقض آتش‌بس از سوی نيروهای مسلح نتوانست شرايط مطلوب را فراهم کند. همه کشورها بايد همکاری کنند تا آرامش، امنيت و توقف درگيری زمينه‌ساز گفت‌وگوی ملی در سوريه شود. آقای ابراهيمی هم در تلاش است تا رايزنی‌های بيشتری را که قبلا با کشورهای منطقه داشته است ادامه دهد و در اين رابطه با روسيه و چين در حال رايزنی است.

مهمان‌پرست گفت: بايد همه کمک کنيم تا اخضر ابراهيمی در ماموريتش موفق شود.

وی در مورد مذاکرات ايران و آرژانتين بر سر پرونده آميا، خاطرنشان کرد: مذاکرات بين نمايندگان ايران و آرژانتين يک ماه پيش با توافق بين وزرای خارجه دو کشور انجام شد. ما ضمن محکوم کردن اقدامات تروريستی، هر نوع اتهامی نسبت به شهروندان خود را رد می‌کنيم و آمادگی خود را اعلام کرديم تا با بررسی دقيق اين مساله، عاملان اين اتفاق مشخص شوند. اين مذاکرات ادامه دارد و انجام خواهد شد تا به نتيجه‌ روشن برسد.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشورمان درباره پيشنهاد روسيه برای ورود ناظران نظامی به سوريه، اظهار کرد: پيشنهادهای مختلفی در اين باره مطرح می‌شود اما تا الان هيچ تصميمی برای ورود ناظران نظامی بين‌المللی به سوريه اتخاذ نشده است. ما معتقديم آتش‌بس می‌توانست کمک اساسی برای ادامه‌ی تلاش‌ همه جريان‌ها برای رسيدن به آرامش در سوريه باشد اما تا ارسال سلاح و حمايت از تروريست‌ها قطع نشود، فضا برای اصلاحات ملی فراهم نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ی اقدام دولت عراق مبنی بر فرود يک هواپيمای مسافربری ايران که عازم سوريه بوده است، گفت: متاسفانه ادعاهای خارج از واقعيتی توسط کشورهای غربی نسبت به کشور ما مطرح می‌شود آنها سعی می‌کنند در تبليغات طوری وانمود کنند که اگر ناامنی و بی‌ثباتی در سوريه در جريان است عامل اصلی‌اش آنها نيستند و فتنه انگيزی‌های آنها نيست و حمايتشان از گروههای تروريستی عامل اين ناامنی نيست و ارسال سلاح و انجام اقدام تروريستی به عهده‌ی آنها نيست، بنابراين برای انحراف اذهان عمومی از تخلفات فکر می‌کنند بايد اقدامات غير انسانی که تاکنون در سوريه دنبال کرده‌اند را با چنين ادعاهايی به گردن کشورهای ديگر بياندازند.

وی اضافه کرد: اين اقدامات به نتيجه نخواهد رسيد. مردم سوريه و منطقه به خوبی قضاوت خواهند کرد که چه کسانی عامل فتنه در سوريه هستند و چه کشورهايی با نيت حل مشکلات و بحران‌ها و ايجاد ثبات و امنيت در منطقه گام بر می‌دارند.

مهمان‌پرست تاکيد کرد:‌ حتما دولت عراق هم بايد نسبت به اين ادعاها با هوشياری برخورد کند و اجازه ندهد که سياستهای اين کشورها تاثيری در حاکميت ملی عراق بگذارد. در يکی دو موردی که تاکنون هواپيماهای ما از سوی عراق مورد بازرسی قرار گرفته‌اند مشاهده کرده‌اند که اين ادعاها کذب است.

وی تاکيد کرد:‌ دولت عراق بايد نسبت به اين مساله با ايستادگی در قبال فشارها اجازه ندهد تا اينگونه اقدامات در آينده تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره حمله رژيم صهيونيستی به کارخانه‌ای در جنوب خارطوم در سودان و سکوت شورای امنيت، گفت: متاسفانه هم‌چنان شاهد تجاوزات و تهديد رژيم صهيونيستی بر کشورهای منطقه هستيم و اين مساله در سکوت قدرت‌ها و سازمان‌های بين‌المللی در حال تکرار است. ما به شدت اين اقدام و تجاوز به حريم سودان را محکوم می‌کنيم. بايد نسبت به اين مساله واکنش جدی در سازمان ملل و شورای امنيت نشان داده شود و کشورهای منطقه نيز بايد دقت کنند و اجازه ندهند که رژيم صهيونيستی از حريم هوايی آن‌ها برای چنين جنايات و تجاوزاتی استفاده کند.

او افزود: با بسيج همه کشورها در منطقه و در سطح بين‌الملل بايد جلوی تجاوزات و جنايت‌های رژيم صهيونيستی گرفته شود.

مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش ديگری درباره برخی ادعاها مبنی بر اين که در اين کارخانه سودانی تسليحات ايرانی توليد می‌شده است و برخی نيز آن را نوعی تمرين برای حمله به ايران قلمداد کرده‌اند، اظهارکرد: مقامات مختلف هر نوع ارتباط محلی (کارخانه‌ اسلحه‌سازی سودان) که مورد هدف جنگنده‌های رژيم صهيونيستی قرار گرفته است با کشورمان و سپاه پاسداران به شدت تکذيب کردند. به نظر می‌آيد رژيم صهيونيستی برای اين که بر جنايات خود سرپوش بگذارد از اين گونه بهانه‌ها استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکيد کرد: اين که رژيم صهيونيستی بخواهد با چنين شيوه‌هايی تهديداتی نسبت به کشورمان مطرح کند به هيچ وجه تاثيری در ذهن مردم و مسوولان ما نخواهد داشت. رژيم صهيونيستی بسيار در شرايط ضعيف‌تر و بحرانی‌تر از اين است که بخواهد نسبت به کشور بزرگی مانند ايران قصد عمليات داشته باشد. اصولا کسی که توانايی عملياتی داشته باشد چندان راجع به آن صحبت نمی‌کند. ادعا و صحبت زياد نشانه ترس آنان از وضعيت بدی که در آن گرفتار شده‌اند است و به خوبی می‌دانند که با هرگونه تهديد يا اشتباه در اقدامات نظامی سرنوشت بسيار بدی در انتظار آنان خواهد بود.

مهمان‌پرست هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگری درباره مذاکرات ايران و ۱+۵ نيز گفت: اخبار زيادی درباره مذاکرات منتشر می‌شود که هيچ کدام از آن‌ها تا زمانی که به صورت رسمی در مذاکره بين نمايندگان دو طرف مطرح نشود از نظر ما قابل توجه نيست. مذاکرات ما در اجلاس‌ گذشته به صورت شفاف برگزار شده است. تيم مذاکره‌کننده هسته‌يی ما نظرات خود را اعلام کرده است و پيشنهادات گوناگونی مطرح شده و منتظر پاسخ طرف مقابل هستيم.

دستيار ويژه وزير امور خارجه اضافه کرد: اگر کشورهای ۱+۵ در مذاکرات با رويکرد منطقی شرکت کنند مساله به سرعت قابل حل است. کافی است آن‌ها حقوق هسته‌يی ما و حق داشتن چرخه سوخت برای اهداف صلح‌آميز را به صورت کامل به رسميت بشناسند در اين صورت مشکل اصلی حل خواهد شد.

به گزارش ايسنا، مهمان‌پرست در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات برخی مقامات آمريکايی مبنی بر استقبال از مذاکره دوجانبه با ايران نيز گفت: اخباری که درباره مذاکرات بين ايران و آمريکا منتشر می‌شود و همه آن‌ها منابع آمريکايی دارد بيش‌تر مصرف داخلی برای انتخابات رياست‌جمهوری آمريکا دارد. با انتشار چنين اخباری تصور می‌کنند می‌توانند بر نتيجه انتخابات تاثير بگذارند. مسوولان کشور ما بارها هرگونه ادعايی را درباره مذاکره رد کرده‌اند. اگر واقعا ادعاهايی در داخل آمريکا برای تغيير رويکرد آن‌ها مطرح می‌شود که بخواهند اشتباهات گذشته را جبران کنند اگر واقعيت داشته باشد بايد در عمل ارزيابی کرد نه با حرف‌هايی که هيچ پشتوانه‌ای ندارد و برای مسائل داخلی احزاب آمريکايی به کار گرفته می‌شود.

او هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگری درباره اخبار منتشر شده در روزنامه گاردين مبنی بر مذاکرات بين انگليس و آمريکا برای استفاده از پايگاه‌های دريايی انگليس به قصد حمله آمريکا به ايران نيز گفت: اين اظهارات در راستای جنگ روانی عليه ملت ما قابل ارزيابی است. بهتر است همه کشورهای غربی از جمله انگليس و آمريکا نيروهای نظامی خود را از منطقه خارج کنند در اين صورت هم منطقه آرامش بيش‌تری خواهد داشت و هم توان‌شان صرف مشکلات داخلی کشورهای‌شان می‌شود که با بحران‌های جدی روبه‌رو هستند، بحران‌هايی که در آينده گسترده‌تر خواهند شد.

وی درباره موضع ايران نسبت به انتخابات آمريکا و اين که انتخاب هر يک از کانديداها چه تاثيری در سياست خارجی آمريکا خواهد داشت نيز اظهار کرد: ايران معتقد است هر دولتی روی کار آيد که حقوق ملت‌ها را محترم بشمارد و دست از خصومت و دشمنی بردارد و نسبت به اشتباهات گذشته اظهار ندامت کند می‌تواند به تدريج خاطره تلخ ملت ما را نسبت به آمريکا از اذهان پاک کند. فرقی نمی‌کند که چه جريانی روی کار آيد.

مهمان‌پرست ادامه داد: اگر قرار باشد هر فردی روی کار آيد و همان سياست‌ها و دشمنی‌های گذشته با ملت ما را تکرار کند هيچ تاثيری نخواهد داشت جز اين که ملت ما با عزم و اراده جدی‌تر در دفاع از کشورشان قدم خواهند برداشت و اجازه نمی‌دهند با فشارهای سياسی و روانی و محدوديت‌ها، هويت و استقلال کشورمان به خطر افتد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم‌چنين درباره اظهارات يکی از مقامات آذربايجان مبنی بر همکاری باکو با لابی يهود گفت: روابط ايران و کشورهای همسايه به ويژه آذربايجان بسيار خوب و گسترده است. با توجه به مشترکات فراوان دو کشور به سمتی هدايتی می‌شويم که از همه ظرفيت‌ها برای توسعه روابط استفاده کنيم. طبيعی است که نبايد اجازه داد اين روابط تحت‌الشعاع موضوعات فرعی قرار گيرد. رژيم صهيونيستی نيز بيش از حدی است که در تبليغات و رسانه‌ها به عنوان موجود تاثيرگذار مطرح می‌شود به اين اندازه نمی‌تواند قابل محاسبه در روابط کشور ما و کشورهای ديگر قرار گيرد هر چند که همه بايد دقت کنند که روابط خوب کشورها تحت تاثير خصومت رژيم نامشروع صهيونيستی قرار نگيرد.

مهمان‌پرست درباره افزايش قتل عام مردم مسلمان در ميانمار نيز گفت: متاسفانه درگيری‌های قومی در ميانمار تلفات انسانی زيادی تاکنون به همراه داشته است و هم‌چنان ادامه دارد. بايد همه تلاش کنند مانع اين مساله شوند، فتنه‌ای از سوی برخی کشورها برای تبديل مشکلات و درگيری‌های قومی به درگيری مذهبی در جريان است. بايد دقت کنيم که اين فتنه شکل نگيرد و مسلمانان در کنار بوداييان در ميانمار زندگی مسالمت‌آميزی داشته باشند. درگيری‌هايی که منجر به ضايع شدن حقوق بخشی از مردم در ميانمار شده است بايد به کمک دولت ميانمار و کشورهای منطقه هر چه سريع‌تر پايان يابد و همه مسلمانان در کشورهای منطقه از جمله ميانمار از حقوق شهروندی خود برخوردار باشند.

او با اشاره به سکوت مجامع بين‌المللی و مدعيان حقوق بشر، افزود: اين مساله افکار عمومی را بيش‌تر قانع می‌کند که ادعاهای حقوق بشری اين کشورها فقط به صورت گزينشی و در مواقعی که نفع آن‌ها را تامين می‌کند مطرح می‌شود و متاسفانه تبديل به ابزاری برای سياستمداران کشورهای غربی شده است. ما از همه سازمان‌ها و مجامع بين‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان‌های منطقه‌يی مانند سازمان همکاری اسلامی می‌خواهيم اقدامات سريعی را برای پايان اين‌گونه درگيری‌ها به کار گيرند.

دستيار ويژه وزير امور خارجه درباره رابطه ايران و ميانمار نيز گفت: ما قبلا با ميانمار ارتباط داشته‌ايم و اين رابطه ادامه دارد. سفير آکرديته ما در بانکوک نيز ملاقات‌های مختلفی را با مقامات ميانمار داشته است و توصيه ما اين است که بايد مقامات ميانمار تلاش جدی کنند تا مسائل حل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره به‌هم پيوستگی نيروهای چندمليتی در سوريه و تلاش نيروهای وابسته به سلفی‌ها برای به آشوب کشيدن وضعيت لبنان نيز گفت: بحرانی که در منطقه دامن زده می‌شود قطعا اهداف جريان‌های آمريکايی و صهيونيستی را تامين می‌کند. ايجاد اختلاف بين کشورهای منطقه و بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه حساس خاورميانه فقط به نفع رژيم صهيونيستی و حاميانش است. طبيعی است برای اين که اين منطقه حساس را با ناامنی روبه‌رو کنند از همه جريان‌ها و گروه‌های تروريستی برای اين منظور استفاده می‌کنند.

مهمان‌پرست تاکيد کرد: به صورت جدی به دنبال اين هستيم که از مداخله کشورهای خارجی و جريان‌هايی که اهداف آن‌ها را در مساله سوريه تامين می‌کنند با همکاری ساير کشورها جلوگيری کنيم. آن چه در سوريه بايد رخ دهد تنها به وسيله مردم سوريه بايد شکل گيرد و آن راهکارهای مشخص و ملی دارد.

وی يادآور شد: اين که اتباع ساير کشورها در سوريه دست به اقدامات مسلحانه می‌زنند نشان دهنده اين است که کشورهايی در بيرون از منطقه به دنبال اهداف سياسی خاصی هستند و تمايل ندارند تا در فرآيند ملی، اصلاحات لازم توسط نماينده آحاد مردم و دولت به چارچوب توافقی برسد به همين دليل می‌بينيم حتی تلاش‌های نمايندگان دبيرکل سازمان ملل با مخالفت اين کشورها روبه‌رو می‌شود و تلاش می‌کنند اين اقدامات به نتيجه مثبت نرسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکيد کرد: راه‌حل سوريه حتما جلوگيری از دخالت گروه‌های مختلف و کشورهای خارجی است. همين جريان در داخل لبنان و ساير کشورهای منطقه قابل مشاهده است، آن‌ها به دنبال بی‌ثبات کردن و ناامنی منطقه هستند و فکر می‌کنند اگر کشورهای اسلامی به هم مشغول شوند و درگير شوند مجالی برای رژيم صهيونيستی ايجاد خواهد شد تا مجددا به جنايات خود ادامه دهد.

مهمان‌پرست درباره سفر امير قطر به غزه و احتمال ديدار امير بحرين از غزه و نزديکی کشورهای عربی به حماس نيز گفت: اگر تحرکاتی که درباره غزه و سرزمين فلسطين صورت می‌گيرد به منظور کمک به مردم فلسطين و شکستن محاصره غزه و در جهت احقاق حقوق ملت آن است حتما از آن استقبال می‌کنيم. معتقديم کشورهای منطقه بايد همگی در برابر رژيم صهيونيستی حساسيت لازم را داشته باشند. اين که خطر جدی و اصلی در منطقه رژيم صهيونيستی است را بايد دائما گوشزد کنند و به طور دائمی به کمک مردم فلسطين در شکستن حصارها و جلوگيری از جناياتی که عليه آن‌ها انجام می‌شود گام بردارند. در اين چارچوب هر کدام از کشورها که بخواهند به ملت فلسطين و مردم غزه کمک کنند حتما از آن استقبال می‌کنيم.

وی درباره برگزاری نشست معارضان سوری در تهران نيز اظهار کرد: تلاش زيادی را انجام می‌دهيم که بين نمايندگان ملت سوريه و نمايندگان دولت اين کشور برای حفظ آرامش و اصلاحات لازم گفت‌وگويی صورت گيرد. اين تلاش‌ها را ادامه می‌دهيم، اميدواريم در آينده چنين جلساتی برای بحث و تبادل نظر و رسيدن به توافق‌های بعدی به نتيجه برسد. تلاش‌های‌مان را ادامه می‌دهيم و مذاکرات در جريان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر هيات پارلمانی اروپا به تهران نيز گفت: روابط پارلمانی بين کشورها کاملا مرسوم است و بين ايران و اروپا نيز اين مساله وجود داشته و دارد. همان‌طور که هياتی از گروه دوستی پارلمانی آلمان در ايران به سر می‌برد. اين که اتحاديه اروپا درخواست داشت نمايندگان پارلمانی آن‌ها به ايران بيايند مورد استقبال مجلس قرار گرفته بود و برنامه‌ها نيز تنظيم شده بود. البته بسياری از کشورهای غربی و برخی از شخصيت‌هايی که دشمنی‌شان با کشور ما ثابت شده است تلاش زيادی انجام می‌دادند که مانع انجام اين سفر شوند. در نهايت با فشارهای اين کشورها هيات پارلمانی اروپا درخواستی را مطرح کرد که اين درخواست به عنوان پيش‌شرط به هيچ وجه مورد قبول ما نخواهد بود.

مهمان‌پرست يادآور شد: ما به هيچ جريان و کشوری اجازه نخواهيم داد که در امور داخلی ما مداخله کنند. بنابراين هر زمان تصميم‌شان دخالت نکردن در مسائل داخلی کشور ما باشد و از روابط پارلمانی برای توسعه همکاری‌ها و استفاده از ظرفيت‌های جديد باشد از اين سفرها استقبال خواهيم کرد.

وی هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که آيا امکان دارد در صورت تشديد تحريم‌ها و شکست مذاکرات، ايران برای سوخت زيردريايی‌های هسته‌يی اورانيوم بيش از ۲۰ درصد غنی‌سازی کند نيز گفت:‌ مذاکرات نمايندگان ما با ۱+۵ موضوعی است که در عمل موضع رسمی کشور ما را درباره فعاليت‌های هسته‌يی صلح‌آميزمان مطرح می‌کند. پيشنهادات ما کاملا روشن و شفاف است، موضوعاتی که برای فعاليت‌های هسته‌يی کشورمان تعيين شده چارچوب کاملا روشنی دارد. بحث‌های متفرقه‌يی که مطرح می‌شود در نشست‌های ميان نمايندگان کشورمان و ۱+۵ قابل طرح است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما تاکيد داريم هر نوع فعاليت هسته‌يی صلح‌آميز حق همه‌ی کشورهای مستقلی است که عضو معاهده ان.‌پی‌.تی هستند و در قبال تعهدی که برای منحرف نشدن به سمت اهداف نظامی پيش می‌روند بايد از حقوق کامل خود برای اهداف صلح‌آميز برخوردار باشند.

مهمان‌پرست تاکيد کرد: موضوع هسته‌يی از مرحله فنی و حقوقی خود عبور کرده است و تبديل به موضوع سياسی توسط برخی کشورهای غربی شده است. به لحاظ فنی کاملا مشخص است که فعاليت‌ هسته‌يی تا چه مرحله صلح‌آميز شناخته می‌شود و از چه مرحله‌ای به بعد می‌تواند جنبه نظامی پيدا کند. مسوولان کشورهای غربی و دانشمندان هسته‌يی آن‌ها اين موضوع را به خوبی می‌دانند. به لحاظ حقوقی نيز کاملا مشخص است که اين کشورها از چه ميزان حقوقی برای بهره‌مندی از اين دانش برای اهداف صلح‌آميز برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: وقتی جنبه فنی و حقوقی مساله روشن است مباحث ديگر جنبه سياسی دارد و بهانه‌ای برای فشار آوردن به ملت ما است. بايد مطمئن بود اگر بحث هسته‌يی ما با برخی از کشورهای غربی مدعی حل شود بلافاصله بهانه ديگری برای دشمنی با ملت ما در دستور کار خواهند داشت.

به گزارش ايسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای اين نشست ضمن بزرگداشت هفته خلع سلاح ابراز اميدواری کرد قدرت‌های دارنده سلاح‌های کشتار جمعی به نفع ملت‌ها دست از ذخيره سلاح‌های کشتار جمعی خود بردارند و جهانی عاری از سلاح‌های کشتار جمعی ايجاد کنند.

وی اعياد غدير و قربان و ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استبداد و هم‌چنين هفته بسيج دانش‌آموزی را تبريک گفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016