پنجشنبه 11 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اعتراضی و سرگشاده جبهه ملی ايران - اروپا به روسای کشورهای آمريکا، آلمان، فرانسه و انگلستان

نامه اعتراضی و سرگشاده جبهه ملی ايران- اروپا
به روسای کشورهای آمريکا، آلمان، فرانسه و انگلستان
خانم مرکل
آقای اوباما
آقای اولاند
آقای کامرون
عاليجنابان،
محاصره کامل اقتصادی دول شما که گويا در اصل متوجه سياست اتمی حکومت جمهوری اسلامی بوده و بنا نبوده که مرم ايران را هدف قرار دهد، هر روز بيش از روز پيش اثرات ضد انسانی خود را بر ايرانيانی که سالهاست تحت ستم جمهوری اسلامی قراردارند، نشان می دهد. گرانی ساعت به ساعت ارزاق عمومی، زندگی روزانه مردم را فلج کرده و فقر گسترده گريبانگير اقشار آسيب پذير جامعه گرديده است. تحريمهای شما سلامت ميليونها کودک ايرانی را به خطر جدی انداخته است. حتی اقشار نسبتا مرفه جامعه نيز با کمبود کالاهای حياتی مانند دارو روبرو شده اند. هم اکنون در ايران فاجعه انسانی در حال رخدادن است که پيامدهای آن می تواند بمراتب وحشتناکتر از فاجعه ای باشد که سالها پيش در عراق رخداد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عاليجنابان، جبهه ملی ايران يقين دارد که اگر شما هرچه زودتر در نحوه تحريم اقتصادی خود تجديد نظر نکنيد، بطوريکه در واردات ارزاق عمومی و دارو به ايران خللی پيش نيايد، ملت ايران نه تنها حاکميت مستبد و ضد ملی جمهوری اسلامی، بلکه شما را هم در نسل کشی در حال وقوع سهيم خواهد دانست. بياد بياوريد که پيامدهای تاريخی کودتای ۲۸ مرداد عليه دولت ملی دکتر محمد مصدق چگونه سالها اعتماد ملت ايران را به کشورهای غربی، بويژه انگلستان و آمريکا سلب کرد و در پيامدش، با کمک شما، فاجعه جمهوری اسلامی بوجود آمد.
سالهاست که حکام جمهوری اسلامی با غارت و دزدی های کلان از ثروت ملی ايرانيان به آنچنان قدرت مالی دست يافته اند که آنها را اين تحريمهای شما در تنگنای موثر در دستيابی به مايحتاج زندگيشان قرار نخواهد داد. درحاليکه آنها با استفاده از سانسور و در اختيار داشتن تمام امکانات تبليغاتی، علت گرانی و گرسنگی مردم را تحريمهای شما قلمداد ميکنند، به آسانی تمام مايحتاج خود را از طرق قانونی و غيرقانونی که متحدين شما در خليج فارس هنوز هم در اختيارشان گذاشته اند، تهيه مينمايند. بسياری از آنها و همکارانشان سالهاست که خانواده های خود را رسما به کشورهای شما انتقال داده اند و دغدغه گرسنگی و خطر مرگ فرزندان خود را ندارند! محاصره کامل و نسنجيده شما زندگی حتی طبقات متوسط جامعه ايران را سخت طاقت فرسا ساخته است. با اين وجود، گمان نبريد که شما می توانيد با چنين روشهايی اکثريت ايرانيان را به سوی يک قيام اعتراضی خودجوش برانيد تا رژيم جمهوری اسلامی را تعويض نمايند. حتی هنگامی که مردم بخاطر مشکلات اقتصادی به خيابان آمده اند، ما بيشتر شاهد سرکوب خشن و سپس ياس و نوميدی بوده ايم تا رستاخيز بزرگ و سازمانيافته آنان. تجارب تاريخی نشان ميدهند که ايرانيان هيچگاه بخاطر گرسنگی حکومت حاکم را سرنگون نکرده اند، بلکه برای استبدادزدايی و آزادی.
گرچه اکثريت مردم ايران حکام جمهوری اسلامی را بعنوان نمايندگان واقعی خود برسميت نمی شناسد، ولی جبهه ملی ايران معتقد است که هم اکنون مذاکرات بيواسطه دولت آمريکا با نمايندگان رژيم تنها راه عاقلانه برای خروج از بحران خطرناک کنونی است.
عليجنابان، يک ضرب المثل ايرانی ميگويد: ماهی را هروقت از آب بگيريد، تازه است.

با احترام
جبهه ملی ايران- اروپا
سی ام ماه اکتبر ۲۰۱۲


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016