دوشنبه 15 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخضر ابراهیمی خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شد

دبی- العربيه. نت فارسی - اخضر ابراهيمی فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه روز يکشنبه خواستار تشکيل دولت انتقالی در سوريه بر اساس توافقات ژنو شد.

او که پس از ديدار با سرگی لاوروف وزير امور خارجه روسيه و نبيل العربی دبيرکل اتحاديه عرب در قاهره با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن اشاره به خونريزی های جاری در سوريه تاکيد کرد تشکيل دولت انتقالی می تواند به اين حوادث پايان دهد. او از شورای امنيت سازمان ملل خواست در اين زمينه قطعنامه ای صادر کند.

لاوروف اما در اين کنفرانس خبری تاکيد کرد: " نيازی به صدور چنين قطعنامه ای نيست. برخی کشورها از طريق کمک به مخالفان به درگيری ها دامن می زنند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روسيه و چين پيش از اين با استفاده از حق وتو سه قطعنامه شورای امنيت در مورد سوريه را متوقف کرده بودند.

اعتراض های سوريه در مارس ۲۰۱۱ آغاز شد و پس از سرکوب تظاهرات توسط رژيم اسد اين کشور وارد درگيری های مسلحانه ای شد که تاکنون بيش از ۳۲ هزار کشته داشته است.

بر اساس توافقات ژنو که در ماه مه گذشته با مشارکت سازمان ها و کشورهای مختلف برگزار شده بود شرکت کنندگان بر تشکيل دولت انتقالی در سوريه تاکيد کرده بودند.

اخضر ابراهيمی تاکيد کرد اين توافقات بايد اجرا شود و اعضای شورای امنيت بايد اين مسئله را بررسی کند تا به حل ديپلماتيک بحران کمک کند.

لاوروف تاکيد کرد:" هر دو طرف بايد گفتگو کنند. متاسفانه برخی کشورهايی که در اجلاس ژنو شرکت کردند با دولت سوريه گفتگو نمی کنند و فقط به حمايت از مخالفان می پردازند و اين آثار منفی در بر دارد."

او افزود: "ممکن است نيازی به صدور قطعنامه نباشد. اين اقدام به پيچيده شدن اوضاع و گسترش خونريزی کمک می کند."

نبيل العربی نيز در اين کنفرانس خبری تاکيد کرد اختلاف بين اعضای شورای امنيت توافق بر سر مسئله سوريه را با مشکل مواجه کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016