سه شنبه 9 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی:آمريکا نمی‌تواند حمله نظامی کند، حضور نيروهای مردمی سوريه شبيه حضور بسيج در ايران است

رييس سازمان بسيج مستضعفين با تاکيد بر اينکه "آمريکا به هيچ وجه نمی‌تواند حمله نظامی را عليه هيچ کشوری بويژه ايران قدرتمند ترتيب دهد"،‌ گفت: صهيونيست‌ها نيز عددی نيستند که صحبت از حمله نظامی کنند.

سردار محمدرضا نقدی با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی اين خبرگزاری، در واکنش به تهديدات نظامی آمريکا و اسرائيل در مورد حمله به ايران اظهار کرد: ملت ما آمريکا را در روزی که خيلی قلدر و قوی و در اوج قدرت بود شکست داد. روزگاری که نه فقط آمريکا در راس قدرت‌های جهان قرار داشت، بلکه رژيم مزدوری همچون رژيم شاه نيز با او همراه بود. آن روز ملت ايران توانست آمريکا را شکست دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اکنون بعد از گذشت ۳۳ از پيروزی انقلاب اسلامی،‌ آمريکايی که تمام سياست‌هايشان در تعارض با ايران قرار دارد در تمامی ميادين شکست خورده و در هيچ جا پيروز ميدان نبوده است. اکنون طبيعی است که برای عقده‌گشايی بخواهد ادعاهايی در مورد حمله به ايران را مطرح کند اما آمريکا به هيچ‌وجه نمی‌تواند حمله نظامی ديگری را ترتيب دهد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه "بودجه نظامی آمريکا در سال جاری نزديک به ۱۰۰ ميليارد دلار کاهش يافته است"، اظهار کرد: آمريکا باز هم به دليل رفع مشکلات اقتصاديش مجبور است بودجه نظامی خود را کاهش دهد. از سوی ديگر انسجام داخلی در اين کشور برای انجام حمله نظامی به هيچ کشوری وجود ندارد چه برسد به ايران قدرتمند که آمريکا توان چنين کاری را ندارد.

نقدی در ادامه توضيح داد: ادعاهای آمريکا، حرف‌هايی برای برخی جريانات افراطی و کسب رای يا خوشامد صهيونيست‌هاست که پول انتخابات را به طرف پيروز ميدان رقابت انتخاباتی آمريکا بدهند. اين صحبت‌ها بيشتر برای خوشامد صهيونيست‌ها برای انتخابات است.

وی با تاکيد بر اينکه "صهيونيسم عددی نيست که صحبت از حمله نظامی کند"، گفت: فعلا صهيونيست‌ها در درگيری با نوجوانان غزه مانده‌اند و از پس چند نوجوان غزه هم بر نمی‌آيند چه رسد به اينکه بخواهند با کشور بزرگی همچون جمهوری اسلامی و امت اسلام درگير شوند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: آمريکا که اکنون قلدری می‌کند، درس و تجربه‌ای از افغانستان و عراق گرفته است؛ يعنی کشورهايی که از لحاظ جمعيت و وسعت کوچکتر از ايران و متفرق‌تر هستند. از اين رو می‌توان نتيجه گرفت که تمامی ادعاهای آمريکا جنبه تبليغاتی و روانی برای پيدا کردن پشتوانه اقتصادی و نظامی دارد.

وی در ادامه در واکنش به ادعاهايی در مورد حضور نيروهای ايرانی در سوريه اظهار کرد: پاسخ تمامی اين ادعاها را سردار جعفری فرمانده کل سپاه داد. صحبت ما اين است که اگر بحث انتقال تجربه و تبادل تجارب باشد، طبيعی است که چنين جريانی وجود داشته باشد اما تاکيد ما بر اين است که نيروی ايرانی در سوريه وجود ندارد.

نقدی در پايان گفت: نيروهای سوری به دولت سوريه فشار آوردند که به سبک و سياق ايران، نيروهای مردمی را مسلح کنند و طبيعتا واکنش و حضور نيروهای مردمی سوريه در صحنه شباهت زيادی به رفتارهای بسيجيان ايرانی دارد از اين رو تصور می‌کنند که اين نيروها ايرانی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016