سه شنبه 16 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار همسر فيض الله عرب سرخی به دادسرای اوين

مريم قدس همسر فيض الله عرب سرخی عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و يکی از هفت شاکی از سردار مشفق و کودتاگران نظامی به دادسرای اوين احضار شد.

به گزارش نوروز، اين احضار در پی فشارهايی است که بر زندانيان سياسی و به ويژه شاکيان از کودتاگران و خانواده های آنان اعمال می شود. پيش از اين نيز دختر اين زندانی سياسی بازداشت و در سلول انفرادی سپاه تحت بازجويی قرار گرفته بود که در دادگاه به شش ماه حبس تعليقی محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين احضاريه در حالی برای مريم قدس صادر شده که عرب سرخی برای درمان مشکلات حادّ ستون فقرات در بيمارستان بستری است و شرايط مناسبی ندارد.

تهديد و ارعاب خانواده های زندانيان سياسی ازاولين روزهای پس از کودتا و بازداشت فله ای با حکم های غيرقانونی گروهی آغاز شد و هنوز ادامه دارد. اين ارعاب صرفا برای آن است که اخبار و اطلاعات مربوط به زندانيان سياسی به مردم نرسد و مأمورين امنيتی و قضائی بتوانند بدون دغدغه به اعمال غيرقانونی خود ادامه دهند.

لازم به ذکر است همه هفت نفر شاکی از کودتاگران نظامی که در دوران بازجويی در دو الف، زير نظر قرارگاه ثارالله و تحت نظارت مستقيم بيت رهبری و با فرماندهی طائب، دچار فشار و سختی های زياد بوده اند، مدتی است که به بيماری های سخت و بعضاً ناشناخته دچار شده اند و از ميان آن ها دکتر امين زاده هشت ماه است که در بيمارستان قلب بستری است و رمضان زاده به دليل ضايعات مغزی تحت مداوای پزشکی خارج از زندان قرار دارد و صفايی فراهانی از مشکلات قلبی حادّ رنج می برد. ميردامادی نيز تحت درمان های ويژه پزشک معالج قلب خود می باشد.

اما بهزاد نبوی و سيد مصطفی تاجزاده تاکنون از مرخصی درمانی محروم مانده و خانواده ها و نزديکان آن ها از اين بابت نگرانی زيادی دارند. فيض الله عرب سرخی نيز به تشخيص پزشکان ملزم به عمل جراحی در ناحيه کمر است. اينک جای پرسش دارد که مسئولين امنيتی سپاه به جای رسيدگی به وضعيت زندانيان خود چرا فشار بر خانواده های آنان و نزديکانشان از جمله ممنوع الخروجی آن ها و ايجاد مشکلاتی در اشتغالشان و يا دخل و تصرف در امور مالی شان و نهايتاً پرونده سازی و احضار و بازجويی و محاکمه و صدور احکام ظالمانه برای آنان می پردازند و چگونه اجازه اين اعمال غيرقانونی و غيرانسانی را به خود می دهند؟!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016