سه شنبه 16 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون احمدی نژاد: کسری بودجه داريم

خبرگزاری آريا - معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهور اعلام کرد: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی کشور بودجه امسال کسری دارد اما رقم ۵۴ هزار ميليارد تومان را که مجلس اعلام کرده است ، تأييد نمی کنيم.
به گزارش خبرگزاری آريا ، بهروز مرادی امروز در جمع خبرنگاران گفت: درآمدهای بودجه امسال با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، کاهش يک درصدی درآمد گمرک و احتمال کاهش درآمدهای مالياتی با توجه به فضای عمومی اقتصاد جهان و کشور با کسری مواجه است که با تدابير لازم از جمله کاهش ۲۰ درصدی اعتبارات هزينه ای دستگاهها مشکل خاصی برای ترميم بودجه وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: به هر اندازه درآمد حاصل از فروش نفت کسر شود به نسبت ۱۴ و نيم درصد سهم شرکت ملی نفت ۲۳ درصد سهم صندوق توسعه ملی و ۶۲ و نيم درصد مصارف بودجه ای اختصاص می يابد.
معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور کسری بودجه را پديده ای مزمن در اقتصاد ايران دانست و گفت: لايحه بودجه سال آينده با حداکثر واقع گرايی در منابع و مصارف به صورتی تنظيم می شود که کسری بودجه به حداقل برسد.
بهروز مرادی در باره تقديم لايحه بودجه به مجلس در موعد مقرر ابراز خوش بينی کرد و گفت: کار بررسی منابع با لحاظ اجرای گام دوم هدفمند کردن يارانه ها به پايان رسيده و اين معاونت در حال بررسی مصارف بودجه سال آينده است.
وی درباره پيش بينی افزايش حقوق و دستمزد در لايحه بودجه سال آينده گفت: تمام ارقام بودجه سال آينده با توجه به پيش بينی نرخ تورم در سال ۹۲ که در مراجع ذيصلاح اعلام می شود ، مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016