سه شنبه 16 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشت زندانی سياسی زن اعتصاب غذای خود را شکستند

با تنظيم شکايتی از ماموران خاطی و تعهد مسئولين حفاظت و بازرسی زندان اوين مبنی بر پيگيری مسئله و برخورد با افراد خاطی و عدم تکرار اينگونه مسائل در آينده، هشت زن زندانی اعتصاب کننده به اعتصاب غذای خود پايان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کميته گزارشگران حقوق بشر- هشت زن زندانی سياسی (بهاره هدايت، ژيلا بنی يعقوب، شيوا نظر آهاری، نازنين ديهيمی، مهسا امرآبادی، حکميه شکری، ژيلا کرم‌زاده و نسيم سلطان بيگی) از تاريخ دهم آبان ماه ۱۳۹۱، در اعتراض به هتک حرمت، برخورد توهين آميز و آزار جنسی از سوی ماموران زندان اوين که در تفتيش بدنی آن‌ها صورت گرفت دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند و اعلام داشتند تا عذرخواهی ماموران خاطی و پيگيری بازرسی زندان اوين در خصوص اين مساله دست از اعتصاب غذای خود بر نخواهند داشت.

نسرين ستوده، ديگر زندانی بند زنان زندان اوين، نيز بيست و يکمين روز اعتصاب غذای خود را در حالی پشت سر گذاشته که از دو روز گذشته به "سلول‌های فوق امنيتی ۲۰۹ اوين" منتقل شده است. اين وکيل دادگستری و فعال حقوق زنان و کودکان، در طی اين مدت چند بار به بهداری زندان اوين انتقال داده شده است.

زندانيان در اعتصاب، با تنظيم شکايتی از ماموران خاطی و گرفتن تعهدی از مسئولين حفاظت و بازرسی زندان اوين مبنی بر پيگيری مساله و برخورد جدی با افراد خاطی، روز ۱۶ آبان ۱۳۹۱ به اعتصاب خود پايان دادند.

گفتنی است اعتصاب کنندگان توسط شورای انضباطی زندان به سه هفته ممنوعيت ملاقات و انتقال به انفرادی محکوم شده‌اند که با اعتراض آنان، اين حکم تا شش ماه به تعليق در آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016