شنبه 20 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی: مهدی واقعا مريض بود

خبرگزاری آريا-خانواده هاشمی رفسنجانی با انتشار بيانيه ای در مورد اخبار پيرامون مهدی هاشمی توضيحاتی را منتشر کردند.
خبرگزاری آريا متن اين بيانيه را با حذف برخی از سطور يا کلمات آن به دليل نسبت داده شدن برخی مسايل به نهادها يا افراد منتشر می کند .
متن بيانيه به اين شرح است:
بسمه الله الرحمن الرحيم
پيرو خبرسازی های رسانه های ملی و غير ملی در خصوص تشکيک در بيماری و بستری شدن آقای مهدی هاشمی در بيمارستان و همچنين نحوه بازگرداندن {...}ايشان از بيمارستان به زندان، توضيحات زير جهت تنوير افکار عمومی ملت شريف ايران به استحضار می رسد:
موضوع عارضه قلبی آقای مهدی هاشمی پس از يک ماه حضور در انفرادی تشديد و به مرور افزايش يافت. ايشان در تماسی که با خانواده خود از زندان اوين داشته اند از درد شديد در ناحيه سينه و پشت قفسه سينه گلايه می کنند و خانواده بلافاصله مساله را به قاضی تحقيق و مسولان دادستانی تذکر می دهند و آنها هم با همکاری پزشک بهداری زندان و سپس پزشک معتمد دستگاه قضايی اقدام به معاينه می کنند.پس از افزايش نگرانی های خانواده با توجه به سابقه قبلی بيماری ايشان، با درخواست دادستانی و مسوولان زندان، جناب آقای دکتر ايرج ناظری متخصص قلب و عروق و از پزشکان معتمد نظام به معاينه وی می پردازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از اعلام نظر کتبی جناب آقای دکتر ناظری که به اين بيانيه پيوست شده، موضوع با درخواست دادستانی در کميسيون هفت نفره پزشکی مطرح و اين کميسيون نظر پزشک معتمد در خصوص ضرورت انجام آنژيوگرافی را به تصويب می رساند.
پس از احراز نشانه های عارضه قلبی، آقای مهدی هاشمی توسط ماموران دادستانی و زندان اوين برای انجام عمل آنژيوگرافی به بيمارستان دی انتقال يافت و برخلاف آنچه در اخبار ۲۰:۳۰ (رسانه ملی) و برخی رسانه ها آمده، مانند يک بيمار عادی در اتاق ٤٠٣ واقع در طبقه چهارم آن مرکز درمانی با حضور شبانه روزی نيروهای امنيتی بستری شد. پزشک معالج در نخستين معاينه متوجه فشار خون بالای ايشان و ناراحتی در ناحيه ريه ها به دليل اثرات شيميايی ناشی از دوران جنگ تحميلی شد و در نتيجه انجام آزمايش های بيشتر برای آماده سازی عمل آنژيوگرافی در دستور کار قرار گرفت که در نهايت صبح روز پنجشنبه ۱۸ آبان آژيوگرافی انجام و دادستانی نيز گزارش آن را از بيمارستان دريافت کرد.
در اين وضعيت بغرنج، برخی سايت ها و خبرگزاری ها اقدام به دروغ پراکنی به نقل از منابع «نامشخص» درباره اتهامات تفهيم شده در زندان به آقای مهدی هاشمی و همچنين وضعيت بيماری او کردند که براساس قوانين قضايی و اين سخن دادستان کل کشور مبنی بر اينکه "ما معذوريم از اينکه فردی که هنوز محاکمه نشده اتهاماتش را مطرح کنيم. اگر اعلام کنم فرد می تواند از من شکايت کند"، بنابراين حق شکايت از خبرگزاری فارس محفوظ است. آنچه بی عدالتی رويه اين رسانه ها را مشخص می کند مقايسه روش اطلاع رسانی درباره آقای مهدی هاشمی با پرونده های اختلاس سه هزار ميليارد تومانی، بيمه ايران و ... در استفاده از نام متهم و موارد اتهامی ثابت نشده است که در عين حال حتی به فرض تفهيم اتهامات منتشر شده اين رويه براساس نص صريح آيين دادسری کيفری عمل مجرمانه و در حکم «افترا» است.
براساس توضيحاتی که آقای مهدی هاشمی در ملاقات با آيت الله هاشمی رفسنجانی از روند بازجويی ها هنگام عيادت داده در هيچ کدام از جلسه بازجويی دوران بازداشت انفرادی ٤٣ روزه ادله ای دال بر انجام «جرم» ارايه نشده و محورهای بازجويی بيشتر براساس آنچه در رسانه های وابسته به جريان ها و اشخاص معلوم الحال منتشر شده پرسيده می شود. به گفته آقای مهدی هاشمی هاشمی خطاب به پدر "تا زمانی که دليلی برای اتهامات ارايه نکنند ادامه بازجويی های بيهوده بوده و به طور طبيعی نمی توانم به آنها پاسخی ارايه دهم حتی اگر ادامه حضورم در انفرادی تا چند ماه ديگر هم به طول بينجامد."
همچنين انتشار خبر بيماری آقای مهدی هاشمی در برنامه خبری ۲۰:۳۰ (رسانه ملی)آن هم با کنايه، عناد و با هدف دروغ جلوه دادن بيماری ايشان، از مصاديق بارز نشر اکاذيب جهت تشويش اذهان عمومی از سيمای جمهوری اسلامی است که با هزينه بيت المال اداره می شود.
خانواده آيت الله هاشمی رفسنجانی برای تنوير افکار عمومی ملت شريف ايران که به خوبی با رويکرد رسانه های ملی و غير ملیِ ارتزاق کننده از بيت المال آشنا هستند، سند بيماری ايشان، مراجعات وی به مراکز درمانی ديگر پيش از بازداشت و همچنين نامه تشخيص صريح بيماری از سوی جناب آقای دکتر ناظری برای دادستانی درباره ضرورت عمل آنژيوگرافی و مراقب های ويژه در خارج از زندان را منتشر می کنند تا مورد قضاوت افکار عمومی قرار گيرد.
همه اينها درحالی است که دو روز پس از انجام عمل آنژيوگرافی درحالی که بيمار به دستور پزشک بايد حداقل تا روز شنبه بستری بود و آزمايش ها نشان می داد وضعيت کليه های وی طبيعی نيست، اعلام شد که آزمايس سی تی اسکن داخلی بايد انجام شود. پيش از انجام آزمايش به خانواده گفته شد تا به طبقه پايين و بخش سی تی اسکن بروند تا بيمار را با آسانسور به آن بخش منتقل کنند. با گذشت دقايقی از حضور خانواده در بخش سی تی اسکن، تاخير حضور آقای مهدی هاشمی سوال برانگيز شد که پس از پرس و جو از کارمندان بيمارستان مشخص شد ايشان را در مسير انتقال از اتاق تا بخش سی تی اسکن در حالی که روی ويلچر نشسته بود به صورت {...}به زندان انتقال داده اند که عملی عجيب، سوال برانگيز و تداعی کننده فيلم های اکشن و پليسی است.{...}انتقال ايشان به زندان آن هم بدون هماهنگی با پزشکان و بيمارستان در حالی اتفاق افتاد که در هر سه آزمايش انجام شده پس از آنژيوگرافی، وجود خون در ادرار بيشتر شده بود و ادامه درمان ها به دستور پزشک تا ظهر شنبه بايد ادامه پيدا می کرد و آنگاه پزشک تصميم می گرفت. علت و ضرورت اين اقدام بی سابقه برای خانواده آيت الله هاشمی رفسنجانی غيرقابل درک است و بی صبرانه در انتظار توضيحات دادستانی درباره انجام آن هستيم.
در پايان يادآور می شود، شکايت از خبر پراکنی های برخی سايت ها و خبرگزاری ها به دليل انتشار اخبار کذب مبنی بر فشار به رييس قوه قضاييه برای توقف و اخلال در روند دادرسی، تفهيم چهار اتهام به آقای مهدی هاشمی -که صرفا بازپرس و دادستان می توانند از آن مطلع باشند، و همچنين آنچه در بخش خبری ۲۰:۳۰ سيمای جمهوری اسلامی پخش شد در راس برنامه های وکيل ايشان قرار گرفته است. بنابراين اقدامات قضايی لازم در اين ميان ضرورت پيدا کرده و به زودی اقدام خواهد شد.
خانواده آيت الله هاشمی رفسنجانی از ملت آگاه ايران که طی مدت بستری آقای مهدی هاشمی در بيمارستان به صورت حضوری و تلفنی و همچنين رسانه های مستقل که با گزارش ها و اخبار خود پيگير وضعيت ايشان بودند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارند و اعلام می کنند که براساس تاکيد آيت الله هاشمی رفسنجانی، تفاوتی ميان فرزندان زندانی ايشان با ساير فرزندان وطن وجود ندارد.

سرافراز باشيد
خانواده آيت الله هاشمی رفسنجانی



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016