سه شنبه 23 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه متهم اصلی کهريزک: جلوگيری از مرگ امثال ستاربهشتی، حکمت بازديد احمدی نژاد از اوين!

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - مدير مسئول روزنامه خورشيد در گفت‌وگو با شبکه ايران با اشاره به حادثه مرگ يک وبلاگ‌نويس و بيان اينکه «به عنوان يک نويسنده از اين مسئله بسيار خجالت‌زده شدم.»

به گزارش انتخاب؛ وی که توسط سعيد مرتضوی به مديريت روزنامه خورشيد منصوب شده می گويد: شرمساری و افسوس من زمانی مضاعف می شود که در روزنامه ها و سايت های کشور، مرگ يک شهروند ايرانی مورد بايکوت و سانسور قرار می گيرد در حالی که مهدی هاشمی تيتر يک اين رسانه هاست.

تقوی فرد با مطرح کردن اين پرسش که مهدی هاشمی برای کشور خطرناک تر است يا يک وبلاگ نويس مبتدی، تاکيد کرد: آقای هاشمی برای بازگشت فرزند خود حتی با دادستان کشور هم مشورت می کند تا بهترين زمان را برای بازگشت او انتخاب کند. وقتی هم که مهدی هاشمی خودش را به تمارض می زند، به سرعت به بيمارستان منتقل و خانواده اش هم بر بالينش حاضر می شوند و سر آخر هم بيانيه می دهند که فرزند ما از بيمارستان ربوده و به زندان منتقل کرده اند! آيا چنين امتيازاتی برای ستار بهشتی هم وجود داشت؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: حدود يک ماه قبل رئيس جمهور در نامه‌ای از تصميم خود برای بازديد از زندان اوين خبرداد و در مقابل به سياسی کاری و تلاش برای حمايت از آقای جوانفکر متهم شد، در حالی که امروز حکمت تصميم آقای احمدی نژاد برای بازديد و سرکشی به زندان‌ها روشن شده است.

وی با تاکيد بر اينکه امروز ثابت شده است که تشخيص رئيس جمهور برای بازديد از اوين صحيح بوده است، گفت:وزير دادگستری دولت دهم پيشتر رئيس کل سازمان زندان های کشور بوده و رئيس جمهور در مشورت های خود به درستی اين نقطه آسيب پذير را تشخيص داد. من يقين دارم اگر رئيس جمهور همان موقع به اوين می رفت، امروز شاهد مرگ دردناک اين شهروند ايرانی نبوديم.

مدير مسئول خورشيد افزود: اگر اجازه می دادند رئيس جمهور از اوين بازديد کند، چنان جوی در جامعه و روابط فی مابين متهمان و مجرمان با مسئولان قضايی و بازجو ها به وجود می آمد که زمينه‌های هرگونه حادثه تلخ را يک بار برای هميشه ريشه کن می کرد.

اين فعال سياسی خاطرنشان کرد: کافی است تصور کنيم که يک ماه قبل، احمدی نژاد با سبک آشنای خود با بازندانيان و حتی مجرمان امنيتی گفت و گو کرده و تصاوير و اخبار آن در اختيار افکار عمومی قرار گرفته است تا برايمان مسجل شود، قوه قضائيه چه فرصت بزرگی را از دست داده است.

تقوی فرد با بيان اينکه زندانيان هم جزئی از ملت ايران هستند، تصريح کرد: احمدی نژاد خادم زندانيان اين کشور هم هست و معتقد به کابينه ۷۰ ميليونی است.

مدير مسئول خورشيد با انتقاد شديد از نگاه احمد توکلی به حادثه مرگ ستار بهشتی خاطرنشان کرد: متاسفانه آقای توکلی در مجلس به گونه‌ای سخن گفت که انگار شاخ و شانه کشيدن کشورهای خارجی و رسانه‌های ضد انقلاب از مرگ يک شهروند ايرانی برايش مهمتر است در حالی که برای ما اصل حفط جان شهروندان ايرانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016