دوشنبه 22 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئول گروه تحقيق مجلس: احتمال مرگ طبيعی ستار بهشتی وجود دارد

رييس کميته امنيت داخلی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به جلسه بعدازظهر اين کميسيون برای بررسی مرگ ستار بهشتی وبلاگ‌نويس ايرانی، گفت: احتمال اينکه ستار بهشتی به مرگ طبيعی مرده باشد وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که جلسه امروز کميته امنيت داخلی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با حضور دولت‌آبادی دادستان تهران، سردار ساجدی‌نيا فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ و سليمانی مديرکل زندان‌های تهران برگزار شد.

وی در توضيح جمع‌بندی‌های حاصل از اين جلسه، گفت: با توجه به اينکه هيچگونه استنادی که بتوان به آن تکيه کرد در اين رابطه که قصور و تقصيری از جانب ماموران وجود داشته باشد به نتيجه نرسيده است و از سوی ديگر نتايج اوليه پزشکی قانونی دال بر اين است که هيچگونه آثار موثری در فوت ايشان (ستار بهشتی) وجود نداشته است بايد منتظر ماند تا نتايج نهايی آزمايشات به دست ما برسد.

اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به انجام اقدامات کامل کالبدشکافی ستار بهشتی و انجام نمونه‌گيری‌های کامل، بايد منتظر نتايج آزمايشات ماند تا نتايج قطعی‌تر مشخص شود، از سوی ديگر دستگاه قضايی نيز بررسی‌های خود را آغاز کرده است که اميدواريم زودتر دستگاه قضايی به نتيجه برسد.

وی ادامه داد: البته ممکن است اعلام نتايج قطعی آزمايشات مقداری طول بکشد که اين نيز امری طبيعی به دليل نحوه بررسی آزمايشات به شمار می‌آيد.

محسنی‌ثانی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد مرگ ستار بهشتی می‌توان اين موضوع را اعلام کرد که با توجه به نظرات اوليه پزشکی قانونی، عوامل موثری که بتواند در فوت اين وبلاگ‌نويس ايران موثر باشد وجود ندارد مگر آنکه آزمايشات چيز ديگری را نشان دهد.

رييس کميته کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ادامه داد: تاکنون نتايج آزمايشات به صورت کامل مشخص نشده است چرا که طبيعتا نتايج آزمايشات بافت‌های نسوجات بدنی خيلی سريع قابل بررسی نيست که اين از خاصيت اينگونه آزمايشات است، بايد نتايج اين آزمايشات مشخص شود تا بتوان قطعا در مورد مرگ ايشان اظهارنظر کرد.

وی اضافه کرد: البته در اين رابطه رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های معاند انقلاب بزرگ‌نمايی انجام می‌دهند که اين امر به خاطر آن است که مرحوم مدت‌ها با نيروهای معاند ضدانقلاب در خارج از کشور از طريق وبلاگ و يا ايميل‌هايش ارتباط نزديکی برای تغذيه نيروهای ضدانقلاب داشته است که به همين دليل آنها در اين زمينه پروژه‌سازی می‌کنند، رويکردی که طبيعتا با واقعيات فاصله بسيار دارد.

محسنی‌ثانی در عين حال گفت که امکان اينکه اين مرگ، مرگ عادی و طبيعی نيز باشد، وجود دارد.

اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در مورد احتمال برگزاری جلسه آينده کميته امنيت داخلی در مورد مرگ ستار بهشتی، گفت: اين موضوع بستگی به پيگيری‌های آينده دارد که در صورت نياز جلساتی را برگزار می‌کنيم تا به نتيجه قطعی‌تری دست پيدا کنيم.

وی با بيان اينکه نتايج حاصل از دلايل مرگ ستار بهشتی به کميسيون امنيت ملی و صحن علنی گزارش خواهد شد، اظهار کرد: بعد از قطعی‌تر شدن نتايج بازرسی بازپرسان و آزمايشات پزشکی قانونی، گزارش تکميلی را به صحن ارائه خواهيم کرد.

محسنی‌ثانی در پايان در مورد احتمال بازديد اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از زندان اوين با هدف بررسی دلايل مرگ ستار بهشتی، گفت: کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس همچون سنوات گذشته برنامه بازديد از زندان‌های مختلف کشور را دارد که در همين راستا از زندان اوين نيز بازديدی خواهد داشت که اين کميسيون ارتباطی به مرگ ستار بهشتی ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016