پنجشنبه 25 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده شاخه نظامی حماس درحمله هوائی اسرائیل کشته شد

رادیو فرانسه - درجریان یکی از حملات هوائی اسرائیل به نوارغزه در بعد ازظهر امروز، چهارشنبه، فرمانده شاخه نظامی حماس درغزه کشته شد. احمد الجعبری، فرمانده گردان عزالدین قسام، یکی از مرموزترین و پنهان‌ترین چهره‌های سازمان حماس بود. فرماندۀ قبلی گردان عزالدین قسام نیز توسط اسرائیل کشته شده بود.

به گزارش منابع فلسطینی، احمد الجعبری، دقایقی پس ازهدف قرارگرفتن توسط نیروی هوائی اسرائیل به بیمارستان انتقال یافت و بلافاصله درگذشت. این خبرتوسط منابع امنیتی دولت حماس مورد تائید قرار گرفته است.

دقایقی پس از انتشارخبرکشته شدن فرمانده شاخه نظامی حماس معروف به گردان عزالدین قسام، ارتش اسرائیل با انتشاربیانیه ای تائید کرد که وی عمداً هدف نیروی هوائی اسرائیل قرارگرفته است.

پس از گذشت بیش از یک سال این اولین بار است که ارتش اسرائیل به هدف گیری سران حماس می پردازد. دربیانیه ارتش اسرائیل گفته شده است که الجعبری، درسال های اخیر، مسئولیت بسیاری از اقدامات تروریستی علیه اسرائیل را برعهده داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عملیات امروز مشترکاً توسط شین بت -سازمان اطلاعات- و ارتش اسرائیل صورت گرفته است.

دولت حماس در اولین واکنش به کشته شدن فرمانده نظامی این جنبش اعلام داشت که اسرائیل با کشتن احمد الجعبری، دروازه جنهم را به روی خود گشوده است.

احمد الجعبری، فرمانده گردان عزالدین قسام، که در ٥٢ سالگی به قتل رسید، یکی از مرموزترین و پنهان‌ترین چهره‌های سازمان حماس بود.

وی در سال گذشته تنها یک بار، در یک فیلم خبری کوتاه، در کنار جلعاد شالیث سرباز گروگان گرفته شدۀ اسرائیلی، دیده شد.

الجعبری در سال ١٩٨٢ یعنی زمانی که هنوز عضو سازمان فتح بود، توسط اسرائیل دستگیر شد و سیزده سال در زندان ماند. ظاهراً در همین سال‌های زندان، الجعبری از سازمان فتح جدا شد و به رقیب آن، سازمان حماس پیوست. وی در زندان‌های اسرائیل از جمله با صلاح شهاده آشنا شده بود که فرماندۀ قبلی گردان عزالدین قسام بود. صلاح شهاده نیز در سال ٢٠٠٢ در حملۀ هوایی اسرائیلی‌ها کشته شد.

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016