پنجشنبه 25 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۱۰۵ درصدی نرخ پروازهای خارجی

يکی از مديران آژانس های هواپيمايی و مسافرتی مشهد روز گذشته با تاييد اين خبر به خراسان گفت: نرخ بليت تمام پروازهای خارجی ايرلاين های ايرانی و غيرايرانی از بامداد روز چهارشنبه، به يک‌باره و بدون اعلام قبلی به دو برابر افزايش پيدا کرد.

پس از افزايش حدود ۶۵درصدی قيمت بليت پروازهای داخلی از ۱۶ آبان ماه جاری، نرخ بليت پروازهای خارجی نيز از بامداد روز گذشته ۱۰۵ تا ۱۰۷ درصد افزايش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خراسان، روزگذشته هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران (هما) با ارسال بخشنامه ای، نرخ بانکی ارزها که بايد توسط واحدهای هما و دفاتر فروش، آژانس ها، نمايندگی ها و ساير شرکت های هواپيمايی در ايران از اول وقت اداری چهارشنبه ۲۴ آبان تا ۳۰آبان ماه جاری مورد استفاده قرارگيرد را اعلام کرد.

براساس گزارش خراسان، نرخ بليت های پروازهای خارجی تا سه شنبه شب گذشته براساس دلار ۱۲۲۶ تومانی محاسبه می شد که با اين بخشنامه، از بامداد روز گذشته نرخ بليت پروازهای خارجی براساس نرخ هر دلار ۲۴۹۲ تومان محاسبه می شود که همان نرخ ارز مبادله ای است.

اين نرخ ها به صورت هفتگی اعلام می شود و براساس نرخ ارز مبادله‌ای ممکن است در هفته آينده نرخ بليت پروازهای خارجی کمی کاهش يا افزايش يابد.

يکی از مديران آژانس های هواپيمايی و مسافرتی مشهد روز گذشته با تاييد اين خبر به خراسان گفت: نرخ بليت تمام پروازهای خارجی ايرلاين های ايرانی و غيرايرانی از بامداد روز چهارشنبه، به يک‌باره و بدون اعلام قبلی به دو برابر افزايش پيدا کرد.

وی افزود: به عنوان مثال نرخ بليت پرواز مشهد- کوآلالامپور- مشهد که تا پيش از اين بين ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان بوده است به يک ميليون و ۸۰۰هزار تومان افزايش يافته است. نرخ بليت مسير هوايی مشهد- استانبول- مشهد از حدود ۸۳۰ هزار تومان به يک ميليون و ۹۰۰هزار تومان و نرخ مسير هوايی مشهد- بيروت- مشهد نيز از ۶۰۰هزار تومان به يک ميليون و ۵۰۰هزار تومان افزايش پيدا کرده است.

او ادامه داد: نرخ بليت هواپيما در مسير مشهد - نجف - مشهد که تا پيش از اين ۴۶۸ هزار تومان بوده به بيش از يک ميليون تومان رسيده است.

اين مدير آژانس هواپيمايی اظهار داشت:نرخ بليت هواپيما در مسير مشهد - بغداد- مشهد از ۵۵۰ هزار تومان به يک ميليون و ۲۰۰هزار تومان ونرخ مسير هوايی مشهد - جده - مشهد که تا هفته قبل يک ميليون و ۲۰۰هزار تومان بوده به حدود ۳ميليون تومان افزايش يافته است.

وی اضافه کرد: نرخ بليت هواپيما در مسير تهران - استانبول - تهران از ۸۳۰ هزارتومان به يک ميليون و ۷۰۰هزار تومان، تهران- بيروت - تهران از ۶۵۰ هزار تومان به يک ميليون و ۳۰۰هزار تومان و مسير هوايی تهران- کوآلالامپور- تهران نيز از ۸۵۰ هزار تومان به دو ميليون و ۱۰۰هزار تومان رسيده است.

او با بيان اين که افزايش قيمت بليت پروازهای خارجی قطعاً موجب افت شديد سفر می شود، ادامه داد: ۳هزار دفتر خدمات مسافرتی در کشور فعاليت می کنند و بالغ بر ۶۰۰هزار شغل توسط اين دفاتر ايجاد شده که با اين اتفاق، احتمال بيکاری عده ای از شاغلان اين بخش وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016