یکشنبه 28 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديد تند پرستو فروهر توسط وزارت اطلاعات

در پى اعلام ممنوعيت برگزارى مراسم بزرگداشت چهاردهمين سالگرد قتل فجيع داريوش و پروانه فروهر توسط وزارت اطلاعات، نماينده اين وزارتخانه كه رسما مسئوليت اين قتلهاى فجيع را بر عهده گرفته است، در ديدارى با پرستو فروهر به تهديد وى پرداخت.

وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى به پرستو هشدار داده است كه در صورت تلاش براى برگزارى مراسم سالگرد فروهرها، نيروهاى امنيتى و انتظامى جمهورى اسلامى با حضور سنگين خود به برخورد شديد با شركت كنندگان خواهند پرداخت.

نماينده وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى در اين ديدار عنوان كرده كه همه افكار و عقايد و اقدامات سياسى و هنرى پرستو فروهر ضد دين اسلام است.

نماينده اين وزارتخانه، پرستو فروهر را دست دراز غرب در ايران ناميده و ضمن بى ارزش دانستن كتاب "بخوان به نام ايران" و فعاليت هاى هنرى وى، علت دريافت جايزه هاى هنرى غربى از جمله جايزه سوفى فون لاروش توسط پرستو فروهر را آلت فعل غرب بودن وى دانسته است. اين نماينده جمهورى اسلامى، فعاليت هاى حقوق بشرى پرستو فروهر به ويژه در حوزه حقوق زنان را فعاليت هايى در راستاى منافع غرب دانسته و گفته است كه با اينگونه فعاليت ها، پرستو فروهر تبديل به عامل غرب در ايران شده است.

نماينده وزارت اطلاعات در اين ديدار، فعاليت هاى هنرى پرستو فروهر و برگزارى نمايشگاه توسط وى در خارج كشور را نيز خلاف اسلام دانسته و پرستو فروهر را تهديد كرده است كه در صورت ادامه فعاليت هنرى وى در خارج كشور، با وى برخورد قضايى خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پرستو فروهر در پاسخ به اين تهديدات وزارت اطلاعات جمهورى اسلامى گفته است كه فعاليت حقوق بشرى و تلاش براى برابرى حقوقى زن و مرد ربطى به آلت دست بودن غرب ندارد و بخشى از حقوق ابتدايى و جهانشمول همه انسان ها است. پرستو فروهر در ادامه گفت كه وى به فعاليت هاى حقوق بشرى، سياسى و هنرى خود بدون اهميت دادن به اين تهديدات ادامه خواهد داد.

وزارت جمهورى اسلامى كه مسئوليت قتل داريوش و پروانه را بر عهده كاركنان بلندپايه خود دانسته است، هر ساله و در آستانه سالگرد اين قتل ها، به تهديد پرستو فروهر مى پردازد تا وى را از ادامه دادخواهى خون پدر و مادرش و ديگر قربانيان سياسى ايران باز دارد.

پرستو فروهر، ممنوعيت رسمى مراسم بزرگداشت قتل فروهرها را خود نوعى بزرگداشت ياد و خاطره آنها مى داند.

يكشنبه ٢٨ آبان ١٣٩١، ساعت ١٨ و ٥٥ دقيقه »


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016