سه شنبه 30 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشته شدن دو تن از مخالفان دولت چين در بازداشتگاه پليس

دويچه وله ـ فعالان حقوق بشر چين اتهام سنگينی را متوجه پليس اين کشور کرده‌اند. بنا به گفته آن‌ها دست‌کم دو تن از مخالفان دولت که در بازداشت به سر می‌بردند بر اثر خشونت پليس کشته شده‌اند.

به گزارش مرکز حقوق بشر و دمکراسی مستقر در هنگ‌کنگ درجريان برگزاری مراسم هجدهمين کنگره حزب کمونيست چين سرکوب مخالفان در اين کشور شدت گرفت. بنا به گزارش فعالان اين مرکز، حتی برخی مخالفان در پايگاه‌های پليس کشته شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش‌ها حاکی از کشته شدن حداقل دو نفر از مخالفان است. يکی از بازداشت شدگان زير کتک جان باخته است. شبکه اينترنتی مدافعان حقوق بشر چين خبر داده که اين فرد يکی از رهبران مخالفان از ايالت هنان واقع در شرق چين بوده که در تاريخ پنجم نوامبر يعنی حدود دو هفته پيش به پکن برده شده و در آن‌جا مورد آزار و بدرفتاری پليس قرار گرفته بود.

فعالان حقوق بشری چين در تاريخ ۱۴ نوامبر نيز خبر کشته شدن يک فعال ديگر در ايالت آنهوی را دادند. به گزارش مرکز حقوق بشر و دمکراسی بر جسد اين مرد ۵۳ ساله که تنها شش روزازبازداشت‌اش می‌گذشت، آثار متعدد خون مردگی ديده می‌شد.

۱۰۰هزار نفر قربانی برگزاری کنگره

از هنگام برگزاری نشست کنگره حزب کمونيست چين محدوديت‌های بيشتری برای مخالفان به وجود آمده و آزار آنان ابعاد گسترده‌تری پيدا کرده است. ده‌ها هزار نفر دستگير شده‌‌اند يا در حبس خانگی به سر می‌برند.

يک فعال حقوق بشر ديگر نيز از ايالت هوبای در برابر مقر کميسيون حقوق بشر سازمان ملل در پکن اقدام به خودسوزی کرد. اين خودسوزی در اعتراض به اختلاس و فساد اداری بود. هنوز از سرنوشت اين زن خبری در دست نيست و کسی نمی‌داند که آيا اين فرد زنده مانده يا مرده است.

به گزارش مدافعان حقوق بشر چين بيش از ۱۰۰ هزار نفر در رابطه با برگزاری کنگره حزب کمونيست قربانی اقدامات سرکوبگرانه شده‌اند، از جمله گروه کثيری از فعالان حقوق بشر، منتقدان سياسی و يا آکادميسين‌ها.

در اين کنگره از برگزيده شدن شی جين‌پينگ به عنوان دبيرکل و واگذاری همزمان رياست نيروهای مسلح به وی، به عنوان يک تغيير تاريخی ياد شد. شی جين‌پينگ در ماه مارس ۲۰۱۳ جانشين هوجين‌تائو، رئيس‌جمهور چين خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016