شنبه 4 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفی کتاب "از آبکنار تا راور کرمان"، خاطرات زندان محمد عريان، انتشارات باران در سوئد

«از آبکنار تا راور کرمان» عنوان کتاب خاطره‌ای است نوشته رحمان (محمد) عريان آبکنار، از فعالان سياسی سابق که چند سال از عمر خود را در زندانهای حکومت اسلامی گذرانده است.

اين فعال سياسی در کتاب خود از زندان بندرانزلی و راور کرمان نوشته است. يکی از ويژگی‌های ادبيات فارسی در تبعيد، انتشار ده‌ها کتاب خاطرات زندان حول محور سرکوب سياسی دهه ۶۰، و شکنجه و اعدام زندانيان سياسی در اين دوران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بيشتر اين کتاب‌ها که امکان انتشار آنها در ايران وجود ندارد بر زندان‌های اوين و قزلحصار تمرکز دارند و کمتر در آنها به وضعيت زندانيان سياسی در زندان‌های شهرستان‌ها پرداخته شده است. از ميان انگشت‌شمار خاطراتی که درباره زندان‌های شهرستان‌های ايران نوشته شده يکی «از آبکنار تا راور کرمان» است.
پيش از اين تنها دو کتاب ديگر درباره زندان بندر انزلی نوشته شده بود: «شب بخيررفيق » نوشته احمد موسوی و «مالا» نوشته محمد خوش‌ذوق.

در پشت جلد کتاب «از آبکنار تا راور کرمان» آمده است: «دوم ارديبهشت ساعت ۱۰ شب تحرک‌های داخل سالن زندان زياد شد و از بلندگوی زندان صدای مرثيه پخش می‌شد. ما نمی‌دانستيم جريان چيست. همان موقع مهناز يوسف‌زاده از سلول هفت شروع به خواندن سرود‌های مجاهدين کرد و در حين خواندن سرود پاهايش را نيز به زمين می‌کوبيد. چند دقيقه بعد صدای شليک تفنگ‌ها از ديوار پشت هواخوری به گوشمان رسيد و به دنبال آن صدای الله‌اکبر پاسداران و شليک تير خلاص. از سلول کناری مورس زدند. فرانوش مورس را می‌خواند. جعفر شفق اعدام شد.»

کتاب را می‌توانيد از کتابفروشی های اروپا و امريکا و يا از طريق تارنمای نشر باران تهيه کنيد.

info@baran.se
www.baran.se


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016