پنجشنبه 9 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترکيه اختلافی با آمريکا بر سر اعمال مجازات‌های جديد عليه ايران ندارد

ناصر اعتمادی ـ راديو بين المللی فرانسه ـ تانلر يلديز- وزير انرژی ترکيه، گفته است که هيچ تنش و اختلافی ميان اين کشور و آمريکا بر سر اعمال مجازات‌های جديد عليه ايران نيست و اينکه دو کشور سرگرم گفتگو در اين زمينه‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال، پيشتر وزير اقتصاد ترکيه در جمع صاحبان و نمايندگان صنايع کشورش گفته بود که آنکارا ملزم به رعايت مجازات‌های جديد آمريکا عليه ايران نيست که قرار است در اواخر سال جاری ميلادی به تصويب برسند. وزير اقتصاد ترکيه همچنين گفته بود که تصميم‌های دولت آمريکا تنها برای اين کشور لازم‌الاجرا است و اينکه ترکيه تنها در توافقات چندجانبۀ بين‌المللی ادای سهم می‌کند.

پيشتر نمايندگان سنای آمريکا گفته بودند که قصد دارند با تصويب مجازات‌های جديد، مانع از صادرات نفت و گاز ايران به ترکيه، در ازای واردات طلا از اين کشور شوند. آنان همچنين گفته بودند که هدف نهايی‌شان از تحريم‌های جديد اعمال عملی محاصرۀ اقتصادی عليه ايران است، بطوريکه روند فروپاشی اقتصاد اين کشور تسريع شود.

هفتۀ گذشته، علی باباجان- معاون نخست وزيری ترکيه، اعتراف کرده بود که به دليل تحريم‌های بين‌المللی عليه نظام بانکی ايران، اين کشور در ازای صادرات نفت و گاز به ترکيه، نه دلار يا ديگر ارزهای معتبر جهانی بلکه ليره دريافت می کند و به وسيلۀ آن در بازار ترکيه طلا خريداری کرده و به ايران منتقل می‌کند. بر اساس برآوردها در ۹ ماه اول سال جاری ميلادی ايران به همين طريق روی هم ده ميليارد دلار طلا از ترکيه وارد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016