دوشنبه 13 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رانت‌های ميلياردی در واردات خودرو

الف - طی ۶ ماهه اول سال ۹۱ مجموعاً ۱۹۳۸۰ دستگاه خودرو به ارزش ۴۲۹ ميليون دلار خودرو وارد کشور شده و بيشترين اين خودروها از کشورهای امارات، کره و کويت وارد شده است است.

دو شرکتی که بيشترين خودرو را در نيمه اول۹۱ وارد کرده اند، آسان موتور و اطلس خودرو هستند و جالب اينکه ای دو شرکت متعلق به يک نفر با نام سيد احمد گرامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو شرکت مجموعاً واردات ۶۱۹۴ خودرو و حدود ۳۲ درصدکل خودرو های وارداتی ۶ ماهه اول سال ۹۱ را به ارزش ۱۰۱ ميليون دلار در اختيار داشته است.

نکته قابل توجه اينکه در۶ ماهه اول سال ۹۱ بيش از دو و نيم ميليارد دلار ثبت سفارش برای واردات خودرو صورت گرفته است اما مجموعاً ۴۲۹ ميليون دلار خودرو واردکشور شده است.

لازم به يادآوری است افرادی که موفق به ثبت سفارش واردات خودرو می شوند، می توانند تا شش ماه و يکبار قابل تمديد، خودروهای ثبت سفارش شده را ترخيص کنند.

در ماه های گذشته و با ممنوع شدن مقطعی واردات خودرو، امتياز ثبت سفارشهای انجام شده در ماه های گذشته ارزش فوق العاده ای پيدا کرده و خريداران زيادی پيدا کرده است. تغييرات ناگهانی در مقررات واردات خودرو در ماه های اخير، رانتهای موجود در واردات خودرو را به شدت افزايش داده است.

گزارش ها نشان می دهد طی ماه های گذشته فقط در يک رديف ثبت سفارش، ۳۷۴.۹۹۹ خودرو به ارزش بيش از ۸ميليارد دلار به ثبت رسيده است.

بانک مرکزی در تاريخ ۲۶ تير ۹۱ طی ابلاغيه ای ثبت سفارش برای واردات خودرو را ممنوع کرد اما هنوز مشخص نيست کدام واردکننده خودرو، مجموعه های خودر را با نرخ ارز مرجع وارد کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016