سه شنبه 14 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای نسرين ستوده با موفقيت به پايان رسيد

نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر که ۴۹ روز در زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد با دستيابی به خواسته اصلی‌اش که رفع ممنوعيت خروج از کشور دخترش مهراوه بود، به اعتصاب خود پايان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو زمانه ـ رضا خندان، همسر نسرين ستوده شامگاه امروز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه بر روی صفحه فيس‌بوک خود اين خبر را اعلام کرد.

وی ضمن سپاس از همه کسانی که در اين مدت "همدل و همراه" خانواده وی بودند از "ملاقات استثنائی عصر امروز" با همسرش نوشت و اعلام کرد نسرين ستوده: "با توجه به برداشتن محدويت قضائی مهراوه به اعتصاب خود پايان داد."

نسرين ستوده در اعتراض به اجرا نشدن آئين‌نامه اداره امور زندان‌ها و محروميت از حقوق يک زندانی از جمله دسترسی نداشتن به تلفن و ايجاد انواع محدوديت‌ها برای ملاقات با فرزندان خردسال خود و همچنين به‌ دليل تشکيل پرونده کيفری و صدور قرار ممنوعيت خروج از کشور برای همسر و دختر ۱۲ ساله‌اش مهراوه از روز ۲۶ مهرماه (۱۷ اکتبر) دست به اعتصاب غذا زده بود.

وی سپس شکستن اعتصاب غذای خود را به رفع ممنوعيت خروج دختر‌شان مهراوه از کشور منوط کرده بود.

تارنمای کلمه نيز نوشته است پايان اعتصاب غذای نسرين ستوده در پی ديدار رضا خندان و گروهی از فعالان زنان با برخی از نمايندگان و پيگيری‌های محمدرضا تابش و محمدحسن ابوترابی‌فرد، دو نماينده مجلس ايران و مذاکره آن‌ها با علی لاريجانی، رئيس مجلس و صادق لاريجانی، قوه قضائيه و برداشتن محدوديت‌های قضائی از مهراوه خندان، صورت گرفته است.

بدين ترتيب نسرين ستوده موفق شد با پافشاری خود در اعتصاب غذا دخترش را از محدوديت قضائی رها سازد.

پيش از اين، رضا خندان که روز يکشنبه ۱۲ آذرماه همسرش نسرين ستوده را به صورت کابينی ملاقات کرد، گفته بود وضع همسرش وخيم‌تر شده است.

وی افزوده بود: "من ديگر اميدی ندارم که هفته‌های بعدی او قادر باشد حتی به سالن ملاقات بيايد، حتما کارش به بيمارستان می‌کشد."

در دو روز گذشته جمعی از فعالان حقوق زنان ضمن نوشتن نامه‌ای در مورد وضعيت نسرين ستوده هطاب به دادستانی، در برابر نهادهای قوه قضائيه حضور يافتند و خواهان رسيدگی به خواسته‌های اين وکيل زندانی و رفع ممنوعيت خروج از کشور دختر نسرين ستوده به‌عنوان خواسته اصلی او برای شکستن اعتصاب غذا شدند.

پيش از اين نهادها و گروه‌های حقوق بشری جهان، از جمله سازمان عفو بين‌الملل خواهان رسيدگی به وضعيت نسرين ستوده شده بودند اما جمهوری اسلامی ايران واکنشی در اين‌باره نشان نداده بود و حتی محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران روز سه‌شنبه گذشته گفت وضعيت نسرين ستوده "کاملا خوب" است.

نسرين ستوده ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و به ۱۱ حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت از خروج از کشور، محکوم شد. زندان او در دادگاه تجديدنظر به شش سال کاهش يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016