سه شنبه 14 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جدايی سخنگوی وزارت خارجه سوريه از رژيم بشار اسد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - هليکوپترهای ارتش سوريه، مرکز فرماندهی شورشيان مسلح را در شهر راس العين در مرز اين کشور با ترکيه بمباران کردند.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ؛ بنا به اعلام مخالفان در اين حمله، دست کم ۱۲ نفر، از جمله شش عضو ارتش آزاد سوريه کشته و ۳۰ تن ديگر مجروح شدند.

آمبولانس های ترکيه با عبور از مرز، حداقل يازده مجروح را به بيمارستانهای اين کشور منتقل کردتد.

راس العين يکی از گذرگاه های اصلی ورود پناهجويان سوری به ترکيه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی گسترش مجدد درگيريهای نظامی به مرزهای ترکيه و اصابت چند خمپاره به شهر کوچک جيلان پينار، جت های اف ۱۶ ترکيه بر فراز مرزهای مشترک دو کشور به پرواز در آمدند.


جدايی سخنگوی وزارت خارجه سوريه از رژيم بشار اسد

رويترز مدعی شد: سخنگوی وزارت خارجه سوريه از رژيم بشار اسد جدا شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از رويترز، جهاد مقدسی راهی لندن شده است.

در همين حال، تلويزيون المنار تصريح کرد که مقدسی به دليل اظهار سخنانی بر خلاف موضع رسمی دولت از مقام خود برکنار شد.

در همين حال تلفن همراه مقدسی بعد از ظهر امروز خاموش بود و رسانه های رسمی سوريه نيز هنوز واکنشی به اين خبر نشان نداده اند.

بنا بر اين گزارش،مقدسی معمولا در کنفرانس های خبری در «دمشق»پايتخت سوريه شرکت می کرد و پيرامون تعامل دولت سوريه با بحران اين کشور سخن می گفت اما طی هفته های اخير در رسانه ها ظاهر نشد و اين گمانه ها بوجود آمد که وی از نظام حاکم جدا شده است.


سوريه ادعاها در مورد استفاده اين کشور از سلاح‌های شيميايی را تکذيب کرد

يک مقام وزارت امور خارجه سوريه در واکنش به سخنان هيلاری کلينتون، گفت که "سوريه اگر هم سلاح شيميايی می‌داشت، تحت هيچ‌ شرايطی آنها را در برابر مردم خود به کار نمی‌گرفت."

وزير امور خارجه آمريکا روز دوشنبه به سوريه نسبت به استفاده از سلاح‌های شيميايی هشدار داده و آن را "خط قرمز" ايالات متحده خواند. خانم کلينتون گفته بود که در صورت وقوع اين امر، آمريکا بی‌درنگ نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد.

در همين حال يکی از مقام‌های وزارت دفاع آمريکا به خبرگزاری فرانسه گفت که بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی بين‌المللی سوريه در روزهای اخير شماری از سلاح‌های شيميايی خود را جابه‌جا کرده است.

اين مقام آمريکايی که نامش فاش نشده، اضافه کرده است که ايالات متحده گمان نمی‌برد که اين سلاح‌ها به طور قريب‌الوقوع مورد استفاده قرار گيرد اما با اين همه در حال تلاش برای کشف انگيزه رژيم سوريه از اين اقدام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016