پنجشنبه 16 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد بوسويط از اعضای سابق ستاد ميرحسين موسوی در اهواز، پس از سه هفته بازداشت آزاد شد

بنا به خبر دريافتیاداره اطلاعات اهواز يک شهروند عرب و از اعضای سابق ستاد ميرحسين موسوی در اهواز را با اين اتهام که دو سال پيش در دوران خدمت سربازی در زندان کارون با برخی از زندانيان سياسی ارتباط گرفته است بازداشت کرد .

احمد بوسويط شهروند ساکن در اهواز ماه گذشته توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و دو روز پيش با وثيقه ۷۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مدت سه هفته در سلول انفرادی اداره اطلاعات با چشم بند نگهداری شد و در طول اين مدت دسترسی به وکيل خود نداشته است، نامبرده با اتهامات از قبيل ارتباط با گروه‌های تجزيه طلبی و ارتباط با سازمان مجاهدين خلق مواجه شده است که هر دو اين اتهامات را قويا رد می کند .

به گزارش يکی از فعالين محلی ، بازجويان پرونده وی تنها به دليل عرب بودن او سعی کردند وی را به گروههای سياسی خلق عرب مرتبط کنند که به دليل وجود مستنداتی که عکس آن را به اثبات رسانده است موفق به اين امر نشدند و سپس به بهانه ارتباط وی با يکی از وبلاگ نويسان اهوازی که از اعضای جبهه مشارکت است ، نامبرده را بدون هيچ مدرکی به ارتباط با سازمان مجاهدين خلق متهم کردند. اتهامی که احمد شديدا آن را رد می کند . احمد می گويد به من گفتند بنویس پیمان روشن ضمیر با منافقین است تا تو را آزاد کنیم و من در جواب گفتم که مطمئن هستم که او با منافقين نيست و هرگز از او نظری يا حرفی يا کاری که تاييد کننده ادعای شما باشد نشنيدم .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: "احمد بوسويط دو سال پيش دوران سربازی را در زندان کارون اهواز نگهبان بود و اکنون که دو سال است سربازی او تمام شده به او اتهام زدند با بعضی از فعالين سياسی که زمانی در کارون زندانی بودند و الان از زندان آزاد شده اند ارتباط دارد. ارتباطی که خود احمد می گويد پس از دوران سربازی و بيشتر در مورد کارهای برنامه نويسی و رشته دانشگاهيش بوده و اگر صحبت سياسی هم در اين ارتباط ها شده در حد صحبت های روزمره مردم بوده و چيز بيشتری نبوده است."

احمد بوسويط که در شعبه ۱۸ بازپرسی دادگاه انقلاب تفهيم اتهام شد پس از آزادی گفت: "من از اعضای ستاد ميرحسين موسوی در اهواز بودم، و مثل همشهريام خودم را يک عرب ايرانی می دانم ، ضمن رد اتهامات منتسب لازم به ذکر می‌دانم اين ذهنيت در اطلاعات که عربهای خوزستان را تجزيه طلب می دانند اشتباه و به ضرر کشور است، درصد شرکت عربهای خوزستان در انتخاباتی که کمی حق انتخاب وجود داشته مثل انتخابات رياست جمهوری گذشته از درصد شرکت غيرعرب‌ها هميشه بيشتر بوده، همانطور که تعداد شهدای عرب در جنگ تحميلی به خوبی ميهن دوستی مردم عرب خوزستان را نشان می‌دهد. احمد همچنين در مورد وضعيت بازداشتگاه اطلاعات می گويد از رفتار بازجوها و وضعيت غذای آنجا راضی هستم و به غير از اينکه مجبور بودم در بازجويی چشم بند بزنم مشکل ديگری نبود."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016