چهارشنبه 15 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت هانی شريفی شهروند عرب اهوازی

هانی شريفی(۲۹ ساله) شامگاه سه شنبه ۴ دسامبر ۲۰۱۲ در منزل مسکونی خود واقع در کوی العزيزيه شهر اهواز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. هانی شريفی پيش از بازداشت در چندين مرحله با تماس های تهديد آميز نيروهای امنيتی موجه شده بود.

فعالان حقوق بشری از اهواز گزارش دادند؛ نيروهای امنيتی در تماس با هانی شريفی از او خواسته بودند که برادرش يوسف شريفی را که به دليل فعاليت های حقوق بشری وفرهنگی تحت تعقيب قرار گرفته وبه کشور هلند پناهنده شده را متقاعد سازد تا به اهواز باز گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يوسف شريفی در گفتگو با فعالان حقوق بشری و رسانه های اهوازی خارج از کشور اعلام کرد که او تحت هيچ شرايطی به کشور بر نمی گردد وبه فعاليت های خود در خارج ادامه خواهد داد.

پيش از اين نيز نيروهای امنيتی در جريان تشييع جنازه ستار الاحوازی شاعر ملی عرب تعداد زيادی از شهروندان وفعالان فرهنگی را دستگير کرده بودند.

صاحب منبوهی، حسن صياحی ،جليل صياحی ، نبی صياحی ،امين ناصری، عبدالحسن عبياوی، احمد حزباوی، رضا حزباوی، عبدالعال دورقی، محمد صياحی، کمال مقدم، سعود صياحی، جاسم مزرعه، لطيف طرفی، هانی سواعدی، حسن مطيری، حاتم هلالات، مسلم شجيرات، کاظم باوی، جواد نيسی، کاظم زنبوری،علی چبيشات، حسن چبيشات، صلاح الدين چبيشات، سيد ياسين موسوی، حبيب سيلاوه، سلمان چايان، محمد چايان، کريم چايان و عاشور شمکلی از جمله دستگير شدگان هفته های اخير هستند که تا به حال از سرنوشت آنان خبری در دست نيست.

خانواده های بازداشت شدگان در مراجعه به دفاتر ستاد خبری اطلاعات محل سکونت خود در شهرهای اهواز و شوش با توهين وتهديد مواجه شده وهيچ پاسخی در مورد سرنوشت فرزندانشان دريافت نکردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016