یکشنبه 19 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واگذاری پروژه ۳۰ ميليون يورويی سراب به قرارگاه خاتم

کلمه ـ در پی واگذاری پروژه های کلان اقتصادی به قرارگاه خاتم، استاندار آذربايجان ‌شرقی از خلع‌يد پيمانکار فعلی نفلين سينيت سراب و عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبياء خبر داد و گفت: شرکت چينی طرف قرارداد در صدد بازگشت مجدد به اين طرح است.

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد عليرضا بيگی در جمع کارآفرينان و توليد کنندگان سرابی اظهار کرد: طرح ملی توليد پودر آلومينا از نفلين از طرح‌های مهم و تاثيرگذار بر رشد و توسعه منطقه محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با عنوان کردن خبرهای اميدوارکننده‌ای از بازگشت دوباره طرح به عرصه اجرا اظهارکرد: بدون تعارف بايد عرض کنم که اين طرح از سوی به دليل اعمال سياست‌های اصل ۴۴ و از سويی به دليل اعمال تحريم‌های قدرت‌های زورگوی جهانی دچار مشکل شده بود.

استاندار آذربايجان‌شرقی با اذعان به تاخير در تحقق اين آرزوی مردم سراب تصريح کرد: اکنون شرکت چينی طرف قرارداد که به خاطر تحريم‌ها از پروژه کنار کشيده بود در صدد بازگشت مجدد به طرح بوده و مذاکراتی با اين شرکت خارجی در جريان است.

بيگی با اشاره به اينکه تحقق اين طرح نيازمند عزم همگانی و تعامل و هماهنگی همه مديران و مسئولان مربوطه است، ابراز داشت: تحقق اين طرح به خواستی همگانی تبديل شده و در تمام جلسات سفر اخير به شهرستان سراب به نوعی اين درخواست مردمی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: بارها امام جمعه و ديگر مسئولان شهر به جد موضوع را از من پيگيری می‌کردند.

عالی‌ترين مقام دولت در استان از خلع يد پيمانکار فعلی به دليل عدم انجام تعهدات خود و جايگزينی قرارگاه خاتم‌الانبياء به جای آن خبر داد.

استاندار آذربايجان‌شرقی افزود: ۳۰ ميليون يورو هزينه ارزی برای سال ۹۱ برای اين طرح پرداخت خواهد شد و با تخصيص اعتبارات لازم به زودی شاهد پيشرفت قابل توجهی در طرح خواهيم بود.

استاندار آذربايجان شرقی در بخش ديگری از سخنان خود طرح توليد آلومينيم از نفلين‌سينيت را آرزوی مردم سراب دانست و اظهار کرد: اين طرح با مشکلات و فراز و نشيب‌های متعددی روبه‌رو بود اما با پيگيری‌های مستمر مسئولان و نمايندگان گشايش‌های جديدی از نظر اعتباری اتفاق افتاده و اکنون هيچ بهانه‌ای برای آغاز اجرای اين طرح وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شرايط اقتصادی کشور مسئولان دولت را متقاعد کرده است که اين طرح می‌تواند جوابگوی نياز کشور به آلومينيم باشد و بايد آن را به نتيجه برسانند و به فضل الهی خواست مردم سراب به زودی محقق خواهد شد.

عليرضابيگی از سپردن مسئوليت اجرای اين طرح به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبيا خبر داد و با تاکيد بر ادامه پيگيری‌ها در خصوص اجرای اين طرح خاطرنشان کرد: نبايد اجازه دهيم اين طرح موجب تفرقه و کدورت شده و آلت دست برخی مطامع قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016