شنبه 25 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران: همکاری با آژانس را ادامه می دهیم

همکاری با آژانس را ادامه می دهیم/ 1+5 بدون پیش فرض وارد مذاکره شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در صورتی که غربی ها به راستی به دنبال دست یابی به حقیقت باشند ، همانطور که در گذشته نیز همکاری کردیم باز هم این روند را ادامه خواهیم داد ، اما این همکاری به شرطی صورت می گیرد که بازرسان آژانس به دنبال خبرچینی برا ی اسرائیل و دشمنان ما نباشند.

سید باقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دور جدید مذاکرات ایران و آژانس که در تهران برگزار شد، گفت: ما باید با توجه به همکاری هایی که تا کنون با آژانس داشته ایم، خواسته های جدی تری را برای ادامه این مذاکرات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آژانس برای ادامه مذاکره با ایران باید پیش داوری ناعادلانه را کنار بگذارد، افزود: علا رغم همکاری های بسیار جمهوری اسلامی ایران، فشارها و خواسته های آژانس هر روز افزایش می یابد .

حسینی با اشاره به تحریم های جدید برخی از کشورها ازجمله کانادا بر علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: صرف مطرح کردن این تحریم ها با وجود آنکه ما با این کشورها هیچ مراوده ای هم نداریم، نوعی فشار روانی است و برای سازنده بودن مذاکرات باید جلوی این تحریم ها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات ایران و آژانس مقدمه ای برای مذاکرات ایران و 1+5 است ، اظهار داشت: به همین دلیل نیز برای برگزاری موفق مذاکرات ایران و 1+5 باید حتما فشارهایی از سوی آژانس وارد شود که گروه 1+5 بدون پیش داوری و پیش فرض وارد مذاکره شوند. آنها باید بپذیرند که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز است تا مذاکرات به نتایج مطلوب دست یابد.

حسینی با بیان اینکه غربی ها و آمریکا حجم سنگینی از فشارها هم در بحث تحریم و هم سایر موضوعات را به جمهوری اسلامی ایران وارد می کنند، تصریح کرد: آنها با فشار به آژانس نیز بازرسان را وادار می کنند تا مطالبی را مطرح کنند که جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی تأکید کرد: هدف آنها این است که در منطقه برای اقدامات نا مناسب خود توجیهی پیدا کنند و بهترین کار این است که از طریق آژانس فعالیت های ایران را مشکوک اعلام کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که غربی ها به راستی به دنبال دست یابی به حقیقت باشند ، همانطور که در گذشته نیز همکاری کردیم باز هم این روند را ادامه خواهیم داد ، اما این همکاری به شرطی صورت می گیرد که بازرسان آژانس به دنبال خبرچینی برا ی اسرائیل و دشمنان ما نباشند.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد بازرسان آژانس مانند دفعات گذشته اطلاعات محرمانه کشور ما را در اختیار دشمنان قرار دهند ، هیچ دلیلی برای ادامه همکاری با آژانس که صرفا به دنبال ارائه گزارش به اربابان خود است، نمی بینیم.

حسینی ادامه داد: امیدواریم شأن و جایگاه آژانس انرژی اتمی را که به دنبال ایجاد صلح جهانی و کنترل بحث هسته ای است را خدشه دار نکنند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016