شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز مرحله دوم همه‌پرسی پيش‌نويس قانون اساسی جديد مصر

ايلنا ـ مراکز رای گيری برای مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی جديد مصر ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی در ۱۷ استان باقی مانده اين کشور به روی رای دهندگان گشوده شد.


مرحله دوم همه‌پرسی پيش‌نويس قانون اساسی جديد مصر امروز ـ شنبه ـ آغاز شد.

به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، مراکز رای‌گيری برای مرحله دوم همه‌پرسی قانون اساسی جديد مصر ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی در ۱۷ استان باقی‌مانده اين کشور به روی رای‌دهندگان گشوده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرار است مراکز رای‌گيری ساعت هفت بعد از ظهر به وقت محلی بسته شود با اين وجود احتمال دارد زمان رای‌گيری همانند مرحله نخست تمديد شود.

پيش‌بينی می‌شود که مردم مصر با پيش‌نويس جنجالی قانون اساسی جديد اين کشور که مخالفان مصری به شدت به آن اعتراض دارند، موافقت کنند.

در همين حال ارتش و پليس مصر اعلام کردند که آمادگی کامل برای تامين امنيت مرحله دوم همه‌پرسی را دارند. وزارت کشور مصر از همه شهروندان اين کشور خواسته است که ديدگاه خود را در فضای دموکراتيک و با توجه به احترام به ديدگاه ديگران بيان کنند.

از طرف ديگر، کميته قضائی ناظر بر انتخابات نيز گفت که ۲۵ ميليون و ۴۹۵ هزار و ۲۷۳ رای‌دهنده واجد شرايط شرکت در مرحله دوم همه‌پرسی هستند.

بنا بر اين گزارش، در مرحله نخست همه‌پرسی برای پيش‌نويس قانون اساسی جديد مصر که شنبه گذشته در ۱۰ استان برگزار شده بود، نزديک به ۵۷ درصد از رای‌دهندگان با اين پيش‌نويس موافقت کرده و ۴۳ درصد نيز به آن رای مخالف داده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016