سه شنبه 5 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"عدم رعايت حجاب توسط زنان روس نيروگاه بوشهر علی‌رغم دريافت حق حجاب"

ايسنا ـ يک عضو مجمع نمايندگان استان بوشهر با اشاره به دريافت حق حجاب از سوی کارکنان زن روس نيروگاه بوشهر، از عدم رعايت حجاب توسط اين افراد و تاثيرگذاری منفی حضور زنان روس در بوشهر انتقاد کرد و گفت که گزارشی در اين باره تهيه کرده و به کميسيون فرهنگی ارائه خواهد کرد.

سيدمهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: در قراردادهايی که با کارکنان زن روس نيروگاه بوشهر منعقد می‌شود، آنها از طريق دريافت حق حجاب مبلغی می‌گيرند، اما متاسفانه نسبت به رعايت اصول و معيارهايی که در قرارداد ذکر شده، توجه لازم نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: حضور اين افراد از نظر بی‌حجابی و بدحجابی در استان تاثيرگذار بوده و اثرات منفی داشته است. ما معتقديم بايد رعايت اصول و معيارهای فرهنگ موجود جامعه در اين ملاحظات انجام شود؛ چراکه اين امر جزو حقوق مردم است و نبايد خدشه‌دار شود.

نماينده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به اينکه نظارت کافی بر رعايت هنجارهای جامعه توسط زنان روس نيروگاه بوشهر نمی‌شود، گفت: تردد اين افراد در سطح شهر به راحتی انجام می‌شود و به نظر ما عدم رعايت حجاب باعث می‌شود که حضور آنها فسادانگيز باشد و در حوزه اخلاق، هنجارها و ارزش‌های اجتماعی تاثيرات منفی بگذارد.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: دريافت حق حجاب موضوعی توافقی است و من جايی نديدم چنين قانونی وجود داشته باشد، بلکه طرف قرارداد تقبل می‌کند که در ازای اجرای تعهد، مبلغی را پرداخت کند. مهم اين است که طرف ديگر قرارداد به اين تعهدات عمل کند.

وی با بيان اينکه حضور کارکنان خارجی نيروگاه بوشهر نسبت به گذشته کاهش يافته، تصريح کرد: با اين وجود درصدی از کارکنان خارجی همچنان در بوشهر کار و زندگی می‌کنند و نبايد اجازه داده شود که هنجارهای اجتماعی توسط اين افراد به راحتی زير پا گذاشته شود.

اين عضو مجمع نمايندگان بوشهر همچنين از تهيه گزارشی در همين رابطه خبر داد و گفت که اين گزارش را پس از تکميل به کميسيون فرهنگی ارائه خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016