چهارشنبه 13 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آريا آرام نژاد برای سومين بار در زندان متی کلای بابل

کلمه ـ آريا آرام نژاد هنرمند جوان کشورمان روز گذشته برای سومين بار طی سه سال گذشته به زندان متی کلای بابل رفت.

به گزارش کلمه، آريا آرام نژاد که اخيرا به سه ماه حبس تعزيری محکوم شده بود، روزگذشته در حالی به زندان متی کلای بابل رفت که آخرين سروده خود به نام قاصدک را تقديم کودکان کار کرده بود.

وی پيش از عزيمت به زندان گفته بود تنها دغدغه ام قبل از اجرای حکم اتمام اجرای قاصدک است که به محض نهايی شدن خود را به زندان معرفی خواهم کرد. روز گذشته وی در حالی که آخرين مرحله از انتشار سروده اش را انجام داد به متی کلای بابل رفت، همان مکانی که بارها مسئولان شهر گفته بودند، جای يک هنرمند آنجا نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سال گذشته اين هنرمند جوان در يک اقدام بی سابقه بار ديگر به جرم ارائه آثار هنری و با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به يک سال حبس تعزيری محکوم شد.

هر چند او به حکم خود اعتراض کرد، اما هفته گذشته قاضی ميری اين حکم را به سه ماه تقليل داد و در متن حکم اين هنرمند سبز آمده است که من اقدام تبليغی عليه گروه “مخالف” نظام! گويی تعجيل در تايپ اين حکم موجب شده که چنين اشتباهی در متن حکم بوجود آيد.

سال گذشته در زمان برگزاری دادگاه اول آرام نژاد بارها به او توصيه شده بود که از گرفتن وکيل خودداری کند اما در حالی که اين هنرمند جوان بعد از گذراندن دوره محکوميت خود آزاد شده است بار ديگر در نبود وکيل مدافع به جرم ارائه آثار هنری به زندان محکوم شد.

پيش از اين بارها مسئولان قضايی شهرستان با ابراز تاسف از وضعيت بوجود آمده گفته بودند که جای هنرمند زندان نيست و اينک بار ديگر برای آريا آرام نژاد حکم زندان تعزيری صادر شده است.

آهنگهای صد سال ديگه، دلتنگی ، برای لمس آزادی و ترانه تلخ از جمله موارد اتهامی جديد اين هنرمند جوان بود. همچنين ديدار با سيد محمد خاتمی و مادر سهراب اعرابی هم از موارد اتهامی آريا آرام نژاد بود که منجر به به نه ماه حبس تعزيری برای اين جوان هنرمند شده بود.

آريا آرام نژاد، هنرمند جوان و آهنگ‌ساز نام‌آشنای هوادار جنبش سبز است که پس از عاشورای ۱۳۸۸ ترانه‌ای با عنوان «علی برخيز» منتشر کرد. او چندی بعد، در پی استقبال قابل توجه از اين اثرش در فضای مجازی، در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط اداره اطلاعات بابل به اتهام اقدام عليه امنيت ملی دستگير شد. او پس از گذراندن ۳۵ روز انفرادی و زندان که تمام اين مدت را در بند انفرادی زندانهای متی‌کلا شهرستان بابل و بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان ساری سپری کرده بود، به قيد وثيقه آزاد و سپس در دادگاه انقلاب شهرستان بابل به نه ماه حبس تعزيری محکوم شد.

آبان ماه سال گذشته نيز وی بار ديگر بازداشت و به زندان بابل منتقل شد که بعد از تعطيلات نوروزی در حالی که قرار بود بار ديگر عازم زندان شود، حکم آزاديش صادر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016