چهارشنبه 30 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال آريا آرام نژاد و فعالين سياسی و دانشجويی مازندران به بند سارقين زندان متی کلای بابل، کمپين بين المللی حقوق بشر

يک منبع موثق محلی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که جمعی از فعالين سياسی و دانشجويی در مازندران به بندسارقين زندان متی کلای بابل منتقل شدند. آريا آرام نژاد ( هنرمند، خواننده و آهنگ ساز حامی جنبش سبز)، عليرضا فلاحتی دبير شاخه جوانان جبهه مشارکت استان مازندران، علی عباسی و رحمان يعقوبی از فعالين دانشجوئی دانشگاه مازندران به دستور رئيس زندان متی کلای بابل به بند سارقين و مجرمين خطرناک منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منبع محلی که خواست نامش فاش نشود به کمپين بين المللی حقوق بشر گفت که آريا آرام نژاد که در روز ۱۷ آبان ماه سال جاری به دست مامورين اداره کل اطلاعات استان مازندران بازداشت شده بود پس از تحمل ۳۴ روز بازجوئی و انفرادی برای گذراندن ۶ ماه حبس تعزيری ابتدا به بند قرنطينه زندان متی کلا منتقل شده بود، روز گذشته به بند سارقين منتقل شد. همچنين ،عليرضا فلاحتی دبير شاخه جوانان جبهه مشارکت مازندران که در روز ۲۱ آذر برای گذراندن ۶ ماه حبس تعزيری، خود را به زندان متی کلا معرفی کرده بود ابتدا به بند قرنطينه زندان( محل نگهداری معتادين) منتقل شد و روز گذشته به دستور رئيس اداره زندان شهرستان بابل به بند سارقين انتقال يافته است.

اين منبع محلی در ادامه به کمپين گفت که رحمان يعقوبی و علی عباسی نيز به همراه عليرضا فلاحتی و آريا آرام نژاد به بند سارقين زندان متی کلا منتقل شدند. رحمان يعقوبی و علی عباسی در تاريخ ۱۲ آذر پس از مراجعه به دادستانی شهرستان بابلسر بازداشت شدند. وی افزود: « اين فعالين دانشگاه مازندران که برای پيگيری پرونده ی خود به دادستانی بابلسر مراجعه کرده بودند به دستور مطهری نيا دادستان شهرستان بابلسر بازداشت شدند.»

منبع موثق ياد شده به کمپين گفت که مسئولين زندان متی کلای بابل با درخواست علی تاری، آريا آرام نژاد، عليرضا فلاحتی، علی عباسی، رحمان يعقوبی و مازيار يزدانی نيا زندانيان سياسی زندان شهرستان بابل مبنی بر انتقال ايشان به بندی جداگانه مخالفت کردند: « با وجود درخواست های مکرر ۶ تن از فعالين سياسی و دانشجوئی استان مازندران که برای سپری کردن دوران محکوميت خود هم اکنون در زندان هستند، بارها از وضعيت اسفناک نگهداری و بهداشتی شکايت کرده و به مسئولين زندان متی کلا اعلام کرده اند که امنيت جانی نداشته و خواستار رسيدگی فوری به وضعيتشان می باشند.»

رئيس اداره زندان شهرستان بابل ( ناصر بابازاده ) تحت حمايت نيروهای امنيتی و اطلاعاتی و قضائی به ويژه محمد اکبرزاده ( معاون دادستان بابل ) با اين درخواست مخالفت ورزيده اند.

آريا آرام نژاد در بهمن ۸۸ به اتهام خواندن ترانه ” علی برخيز” توسط نيروهای امنيتی و اطلاعاتی استان مازندران دستگير شد و ۴۴ روز را در بند انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل گذراند. عليرضا فلاحتی دبير جبهه مشارکت استان مازندران در بهمن ماه سال ۸۸ به اتهام تبانی عليه امنيت کشور توسط اداره اطلاعات استان مازندران بازداشت شد و وی نيز به مدت يک ماه مشابه با وضعيت آرام نژاد در بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل بازداشت شده بود. اين دو در شعبه يک دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۱۰ ماه حبس تعزيری محکوم شده بودند که حکمشان در شعبه سه دادگاه تجديد نظر استان مازندران به ۶ ماه حبس تعزيری کاهش يافته است.

علی عباسی و رحمان يعقوبی از فعالين دانشجوئی استان مازندران در ۲۶ خرداد ۸۸ در جريان تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه مازندران نسبت به نتايج انتخابات رياست جمهوری، توسط نيروهای امنيتی دستگير شد و به مدت ۱۵ روز در زندان متی کلای بابل بازداشت بودند. اين دو فعال دانشجوئی از سوی شعبه ی ۱۰۱ دادگاه بابلسر به شش ماه حبس تعليقی و چهارده ضربه شلاق محکوم شده بودند، اما پس از دو سال در روزهای گذشته به آنها اعلام شد که حکمشان از تعليفی به تعزيری تغيير يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016